• Anonym

Stoppa in sperma med finger - Hur länge innan man blir gravid`?

Vi har ett annorlunda problem (tror jag).

Vi vill bli gravida jag och min sambo, men han kan inte komma i mig!
    Vi har därför försökt att sätta på fingrarna för att sedan föra in sperman...
    3:dje månaden och fortfarande inte gravid.
    Vet att det kan ta längre än så även fast man gör som vanligt, men allvarligt, vad tror ni om våra chanser? Kommer det bli ett svårt/svårare fall?

Vet att jag hade ägglossning i helgen oh vi testade att göra så här, så vi får väl se...

• Svar på tråden Stoppa in sperma med finger - Hur länge innan man blir gravid`?
  • BlommyNess12

Alltså, om det ens fungerar så säger jag grattis, eftersom sperma dör direkt när det kommer i kontakt med luft.. Enda sättet för sperman att överleva är i slidans miljö.. Visst har det väl hänt nåt enstaka fall där det har fungerat skulle jag tro, men ni får nog räkna med att försöka ett par år skulle jag tro.

• MammaBecca

Varför kan han inte komma i dig?
    Fingrarna? Låter inte särskilt lyckat.
    Är det då inte bättre att han kommer i en mugg och ni försöker få in det med hjälp av en munspruta eller nåt?

• Anonym

eh,varför kan han inte komma i dig?

• Modgun

om han inte kan komma i dig, hur tror han då att det ka bli barn?
    Som hellokillerN säger så lär det ju ta ett par år.

• Anonym

Jag tror att det kommer bli vårt att bli med barn på det här sättet. Är det inte bättre att ta reda på varför han inte kan komma i dig och kanske komma till rätta med det?

• Anonym
    BlommyNess12 skrev 2010-06-28 09:40:58 följande:
    Alltså, om det ens fungerar så säger jag grattis, eftersom sperma dör direkt när det kommer i kontakt med luft.. Enda sättet för sperman att överleva är i slidans miljö.. Visst har det väl hänt nåt enstaka fall där det har fungerat skulle jag tro, men ni får nog räkna med att försöka ett par år skulle jag tro.
    Är det verkligen sant? Hur kommer det sig då att man kan lämna sperma i en plastburk vid tex. sperma donation eller sperma prov?

Håller med om att det kommer bli svårt för dem om de ska använda fingrarna dock.
  • Anonym

är du säker på att han är med på detta?:p gör ni det ihop...

• Ant85
    Anonym skrev 2010-06-28 09:42:42 följande:
    eh,varför kan han inte komma i dig?
    det undrar jag också.

Känns inte som något ultimat sätt att lyckas på, att använda fingrarna. Men det kanske kan gå?
  • Modesty Blaise

Köp ett heminseminations-kit. 

• Anonym
    BlommyNess12 skrev 2010-06-28 09:40:58 följande:
    Nej gud, nog vet jag många som har lyckats genom det. Sperman dör INTE direkt den får kontakt med luft.
    MammaBecca skrev 2010-06-28 09:41:37 följande:
    Varför kan han inte komma i dig?
    Fingrarna? Låter inte särskilt lyckat.
    Är det då inte bättre att han kommer i en mugg och ni försöker få in det med hjälp av en munspruta eller nåt?
    Jo, vi ska försöka med det nästa månad. Vi har tagit det lite som det är just nu.
    Jag vet inte varför han inte kan komma i mig, han vet inte själv. Så fort vi ska försöka med det blir han slak..
Svar på tråden Stoppa in sperma med finger - Hur länge innan man blir gravid`?