• Eliana

Bra pedagogiska barnfilmer(till 2-åring)

Hej, har 3 bra filmer som min dotter verkligen älskar . Totte är ena. Emma (pådagis)  och Miffi.
    Underar om det finns flera som ni kan rekomendera, det ä toppen att ha dvd-film då vi reser långväga,   hon har då en mini dvd, sitter som ett ljus och följer hela filmerna 
    Nu ska vi snart resa igen och jag skulle vilja ha minst 2 bra fim-förslag   KRAM och ha en härlig sommar

• Svar på tråden Bra pedagogiska barnfilmer(till 2-åring)
  • banansmoothie

Min 2-åring ÄLSKAR Alfons.

• Tygtiiger

Småkrypsfilmerna (minuscule) är bra!
    Halvtecknade filmer om insekter som är roliga även för vuxna - och inget språk, så man behöver inte bekymra sig om det heller.

Lilla spöket Laban och Bamse är jättebra till små barn, de går långsamt. De tyckte min son om tidigt (han var väl två när han öht fick börja titta på film).

Krupke, we've got problems of our own!
  • mandelblomma

mina killar älskar Lotta på bråkmakargatan :)
    De sitter som ljus hela filmen...Byggare Bobb är en annan de gillar och Teletubbis

• parvati

Gubben Pettson och Findus välgjorda, långsamt tempo, roliga, situationer som barn känner igen. Min 2-årongs absoluta favoritfilm. Mamma Mu och kråkan är en annan liknande film.

• SilverEmma
    Tygtiiger skrev 2010-06-28 09:58:45 följande:
    Småkrypsfilmerna (minuscule) är bra!
    Halvtecknade filmer om insekter som är roliga även för vuxna - och inget språk, så man behöver inte bekymra sig om det heller.

Lilla spöket Laban och Bamse är jättebra till små barn, de går långsamt. De tyckte min son om tidigt (han var väl två när han öht fick börja titta på film).
    Jag ÄLSKAR minuscule!!! Dotter sitter som klistrad när det går på tv! Finns dom på dvd? Har aldrig sett dom...har heller inte letat så aktivt, men var kan man hitta dom?
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Tygtiiger
    SilverEmma skrev 2010-06-28 10:04:52 följande:
    Jag ÄLSKAR minuscule!!! Dotter sitter som klistrad när det går på tv! Finns dom på dvd? Har aldrig sett dom...har heller inte letat så aktivt, men var kan man hitta dom?
    Om du har MediaMarkt i närheten så finns de där. Annars kolla på cdon, discshop eller liknande - vet inte om de finns där men det borde de göra!!
  • Eliana
    SilverEmma skrev 2010-06-28 10:04:52 följande:
    Kolla cd-on . com eller vad sajten heter   Ska ner till affären nu och kolla,bra förslag Vi ska resa 8 timmed tåg, bara hon och jag så nu behöver man  riktigt fängsande filmer   TACK
  • Eliana
    Tygtiiger skrev 2010-06-28 10:06:10 följande:
    Om du har MediaMarkt i närheten så finns de där. Annars kolla på cdon, discshop eller liknande - vet inte om de finns där men det borde de göra!!
    Mediamarket, ja bra, dit ska jag    dator är inte min grej, att handla igenom, är URkass på sånt    kram
  • 071001

Pingu, Fifi och blomsterfröna

• SilverEmma

Ska ge mig ut på jakt i veckan...sitter själv & asgarvar till dessa filmer så det är inte enbart för ungarnas skull. Tack!

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • little unborn
    071001 skrev 2010-06-28 10:15:08 följande:
    Pingu, Fifi och blomsterfröna
    Dom älskar min son också speciellt Fiffi  =D

Han älskar även Nike nyfiken fast vi har dom filmerna bara på engelska
    han ser nästan allt på engelska men det går lika bra endå  =)
    Han kanske inte borde se på tv än igentligen men han tycker det är så roligt.
    Vi brukar mysa med något roligt på tv på morgonen och på kvällen...
    Sixtens mamma :)
  • Elbet

Disney channel har många pedagogiska program tycker jag. Finns säkert på dvd också. "Händige Manny" och "Musse Pigg":) 

• segnälkab

min son älskar "små einsteins". Ialla fall jag tycker det är pedagogiskt, dom frågar ofta direkt till barnet "var är..." och gör sånger med rörelser.

• Sophiebysophie

Jag kan rekommendera Timmy Lamm, hur söt som helst och min 15 månaders son tycker den är jätte rolig.

Sen finns det en serie som heter "små filmer" med titlar som exempelvis Fia och djuren, Gittan och gråvargarna, Lotta kan cykla osv, baserade på bilderna i böckerna.
    Här kan du se vad jag menar www.rabensjogren.se/Bocker--produkter/produkter/Smafilmer/

och denna med här kommer brandbilen/polisbilen.. www.rabensjogren.se/Bocker--produkter/produkter/Smafilmer/

• Tygtiiger
    Eliana skrev 2010-06-28 10:10:03 följande:
    Mediamarket, ja bra, dit ska jag    dator är inte min grej, att handla igenom, är URkass på sånt    kram
    Här har mediamarkt både minuscule, laban, Playhouse Disney (musses klubbhus), fåret shawn, pippi, och gittanochgråvargarna.

Om du inte redan har shoppat loss så glöm inte att skaffa böckerna som finns filmade - gittan och gråvargarna fick min son när han var 2½ och han satt som ett ljus, den och Benny-böckerna (Nämen Benny, Jamen Benny och Nöff-Nöff Benny) är vrålkul.
Svar på tråden Bra pedagogiska barnfilmer(till 2-åring)