• Nije

Akupunktur hjälpte mig att bil gravid

Hejsan!
    Jag vill dela med mig hur jag lyckades bli gravid, för jag hade gärna läst om detta då vi försökte månad efter månad! För jag vågar påstå att det hjälpte MIG att bli gravid.

Jag och min sambo försökte bli gravida själva, men efter 11 månader när inget hänt så ringde jag för att beställa tid för ferilitetsutredning. Väntetiden var en månad och jag ville inte vänta så länge utan att prova något annat. Jag hade varit lite nyfiken på akupunktur och läst det jag kommit över om det, så jag ringde och bokade en tid hos en kinesisk akupunktör. Jag fick komma veckan efter! Han tittade på min tunga och sa vad han såg, bla att jag skulle ha svårigheter att bli gravid, bingo sa jag, det är därför jag är här! Han ville inte veta när jag ringde varför jag ville komma.

Jag fick lägga mig i underkläderna på en brits och han satt in nålar lite här och där, som jag kommer ihåg var det på insidan av foten vid fotknölen, bredvid smalbenen, övanför knät, tre stycken på magen vid troslinningen, vid armbågarna, en i pannan mellan ögonen. Kanske satt han en på vardera hand också,minns inte riktigt. Jag fick handukar över mig och fick ligga ett tag, han kom och snurrade lite på nålarna efter en stund.
    Sedan fick jag vända mig och ligga på magen, jag fick nålar på ryggen och sådana där "koppar" han värmde m en tändsticka och satte dem på ryggen så det blir ett vacum och huden sugs upp i "koppen". Samma sak där han kom och snurrade på nålarna efter ett tag.
    Sen var behandlingen klar! Jag fick sedan lite örter i piller form, en sort för att jag skulle bli gravid, och en annan sort. Tog ca en timme sammanlagt.
    Själva behandlingen tog han 420kr för, örterna kostade 100kr och 120kr st har jag för mig. Ferilitetsörterna skulle man äta efter mensen för att få igång ägglossningen och hjälp att bli gravid har jag för mig.

Orsaken till att jag hade svårt att bli gravid var att jag var "kall" inobords sa han, vet inte om det är någon kinesisk term för typ dåligt blodflöde. Så jag skulle inte äta eller drick något kallt heller, gärna äta varma soppar och dricka te. Inte bli kall.
    Jag fick en ny tid 3 veckor senare, typ samma behandling igen.

En vecka efter 2:a behandlingen skulle jag påbörja ferilitetsutredningen, jag provade en gravsticka dagen innan för säkerhets skull, tror ni att jag blev nå förvånad när den visade positivt!!!
    Jag darrade ringde sambon på jobbet. Äntligen hade det lyckats! Han måste alltså fått igång min ägglossning på engång och andra gången jag var där var jag redan gravid!
    Jag ringde till honom och han blev väldigt glad och skrattade så glatt som kineser kan göra vet ni.. Vi behöll ändå min 3:e inbokade tid då jag kunde få behandling för hjälp att behålla barnet.
    Ferilitetsörterna var slut för de äter man bara några veckor med de andra jag hade (fick för levern andra gången) skulle jag halvera dosen på.
    Efter 3:e behandlingen önskade han lycka till och ville gärna höra sedan hur det gått Glad

Detta är min berättelse, om någon som läser detta har funderat på akupuktur, så jag bara säga att det hjälpte mig alla fall!
    Jag gick till Pan´s Kinesiska klinik i Uppsala, han kommer även till Villa Harmoni i Älvkarleby en gång i månaden.

Långt inlägg blev detta, men som sagt hoppas jag kan hjälp någonGlad

Lycka till!

• Svar på tråden Akupunktur hjälpte mig att bil gravid
  • Piggelin

Sånt man inte tror på....kanske det är lite med det där också. Tro kan flytta berg... :)
    Men absolut ska jag ta till mig det här om vi fortfarande inte väntar barn i november!!!

• Nije

Alla får tro vad de vill, jag TRODDE inte att jag skulle bli gravid på stört.

Jag skrev detta inlägg för jag hade gärna velat läsa om något sånt här när jag blev besviken månad efter månad. Och eftersom jag var nyfiken på om akupunktur kunde hjälpa.

De sista två gångerna som jag fick min mens hade jag dessutom den värsta mensvärk jag någonsinn haft, jag kunde inte stå upprätt. Jag fick det på jobbet första gången, en arbetskamrat sa att det lät som om jag hade värkar, min sambo fick hämta mig med bilen. Det var inte kul. När jag kände att mensen var på g månaden efter fick jag tyvärr lika ont. Det var då jag ringde att boka tid för ferilitetsutredning. Jag blödde inte normalt heller, (hade inte gjort det på lääänge) väldigt sparsamt, klumpigt och mörkt var det. Så jag började bli rädd att allt inte stod rätt till. (Akupuntören sa när jag träffade honom att mensen kunde bli så på grund av "mitt tillstånd", utan att jag frågade om det).
    Men efter behandlingarna gick det som det gick, glad för det är jagGlad

• lisa86

Vilket lustigt sammanträffande!!! Jag bor i uppsala och ska gå till den kinesen om några veckor. Har hört jättemycke bra om honom och min mamma går där och har tjatat på mig i månader att jag måste gå dit.
    S´jälv är jag bara på första försöket så jag går inte dit pga att jag har problem med att bli gravid, men han kan visst bota alla möjliga krämpor så det skadar ju inte.
    Och Grattis! vad underbart att bli gravid efter en sån lång väntan!

• gt98mbj

Här är en till som bara har positivt att säga om akupunktur, både ur gravid synpunkt och andra åkommor.
    Jätte grattis till ditt +.

IVF borde få mycket mer uppmärksamhet då dom för många av oss är guld värda.
  • Nije

Tack tjejerGlad Kan säga att det är väldigt overkligt att äntligen vara gravid! Fast jag har symptom så kan jag nog inte fatta det riktigt och våga tro på det förren efter ultraljudet...

• HEH

Tack för att du skrev om din erfarenhet!

• Akupunkturgravid

Hej! Efter nästan 5 års barnlöshet och flera ICSI försök gick min man med på att testa akupunktur. Två månader senare med behandling 2 ggr/v blev vi naturligt gravida. Fantastiskt!! Det enda jag kan ångra är att vi inte testade detta före den traditionella vården med kemiska mediciner/hormoner, smärta och misslyckanden... I öst finns det inget som heter barnlöshet, det handlar bara om obalanser i kroppen vilket jag nu är helt övertygad om! Lycka till alla andra på er jakt efter bebis!

Svar på tråden Akupunktur hjälpte mig att bil gravid