• Anonym (torris)

Hur ska vi kunna ha sex om vi inte kan använda glidmedel??

Har läst lite på nätet om glidmedel och det rekommenderas ju inte när man ska ha sex. Vissa rekommenderar att inte ens använda det där glidmedlet som ska gynna spermiernas resa (Preseed?) eftersom man inte säkert vet hur det påverkar spermierna.
    Nu är det så att jag är supertorr och faktiskt inte kan ha sex utan glidmedel. Vi testade under helgen eftersom vi var bortresta och hade glömt glidmedlet, men det funkade inte alls. Så hur ska vi göra då? Några tips?

• Svar på tråden Hur ska vi kunna ha sex om vi inte kan använda glidmedel??
  • Anonym

Testa lite mandelolja eller liknande från apoteket.

• Anonym (...)

Vi har två barn trots att vi alltid använt glidmedel. Det är inte det första man behöver utesluta om man planerat att bli gravid.

• Michisen

Tänk att så många blivit gravida trots att de använt glidmedel... Det är allt jag säger.
    Om det verkligen vore effektivt spermiedödande oavsett sort och modell så skulle det marknadsföras som preventivmedel.

• Clobberella
    Anonym (...) skrev 2010-06-28 12:41:51 följande:
    Vi har två barn trots att vi alltid använt glidmedel. Det är inte det första man behöver utesluta om man planerat att bli gravid.
    Håller med. Här på Fl så verkar många utgå från att de kommer att ha jättesvårt för att bli gravida eller så känner de att de MÅSTE bli gravida inom ett par månader.

Tänk så här: sannolikheten för att du blir gravid sjunker ju drastiskt om ni inte kan ha sex. Alltså: ha sex med glidmedel (kolla självklart så att det inte är spermiedödande). Går det några månader utan att något händer, DÅ kan ni börja fundera på vad ni kan göra för att det ska funka bättre.
  • Anonym (torris)
    Clobberella skrev 2010-06-28 12:47:19 följande:
    Håller med. Här på Fl så verkar många utgå från att de kommer att ha jättesvårt för att bli gravida eller så känner de att de MÅSTE bli gravida inom ett par månader.

Tänk så här: sannolikheten för att du blir gravid sjunker ju drastiskt om ni inte kan ha sex. Alltså: ha sex med glidmedel (kolla självklart så att det inte är spermiedödande). Går det några månader utan att något händer, DÅ kan ni börja fundera på vad ni kan göra för att det ska funka bättre.
    Ja, visst kan jag hålla med. Men nu skrev jag ju inget om vår personliga situation eller hur länge vi har försökt etc. Vi vill skapa den bäst möjligt miljön för spermierna - därefter min fråga.
  • Clobberella
    Anonym (torris) skrev 2010-06-28 12:51:01 följande:
    Ja, visst kan jag hålla med. Men nu skrev jag ju inget om vår personliga situation eller hur länge vi har försökt etc. Vi vill skapa den bäst möjligt miljön för spermierna - därefter min fråga.
    Visst kan det vara så att ni försökt länge, det vet jag inget om. Det är mer en allmän attityd här på sidan. "vi har försökt i 3 månader, ska det verkligen behöva ta så lång tid".

Men kan du inte fråga en barnmorska eller gynekolog? Det finns säkert glidmedel som är ofarliga, eller funkar bättre i alla fall . Och som sagt, har ni inte sex så blir det ju aldrig några barn.
  • Anonym (olja)

Vi använder barnängens vanliga barnolja istället för glidmedel.

• ElinJohanna

Vissa glidmedel har högre pH än vad vi i muttan. Det kan göra att vissa kvinnor får t.ex. svampinfektioner eller irritation och klåda av att använda glidmedel. Vill du ha en så bra miljö som möjligt för spermierna så är mitt förslag ett glidmedel med lågt pH. Finns lite olika att välja på. Inboxa mig om du vill ha lite förslag =)

Bästaste Marlon - 20090505
  • Anonym

Vi använder saliv, funkar det också

• Bedan
    Anonym skrev 2010-06-28 13:07:28 följande:
    Vi använder saliv, funkar det också
    Fast det rekommenderas nog inte med tanke på hur mycket bakterier det finns i saliv vilket är anledningen till att slicklapp rekommenderas vid oralsex.
  • Puss och Kram

Jag har blivit gravid 2ggr och använder alltid glidmedel. men om du går in på www.storkhjalp.se  så finns där produkter  som inte hämmar möjligheterna till att bli gravid.

• Anonym (torris2)
    Anonym (olja) skrev 2010-06-28 13:03:10 följande:
    Vi använder barnängens vanliga barnolja istället för glidmedel.
    På vilket sätt är den snällare mot spermierna än glidmedel?
  • Anonym
    Anonym (torris2) skrev 2010-06-28 13:31:19 följande:
    På vilket sätt är den snällare mot spermierna än glidmedel?
    det är väl bättre ph i barnoljan?
Svar på tråden Hur ska vi kunna ha sex om vi inte kan använda glidmedel??