• lerumstessan

enkelkur pergotime = tvillingar?

Ja alltså, hur många har fått tvillingar efter enkelkur pergotime??

~¤~Ally 090617 + lillbus i magen BF 110226~¤~
  • Svar på tråden enkelkur pergotime = tvillingar?
  • Mini Söderling

Det har jag dom är 6år i dag :)

• Pollan12

Hej!

Min gynekolog skrev nyss ut pergotime, trots att jag har ägglossning och allt ser bra ut och ingen har kollat min sambos fertilitet. Bör jag äta dem, eller strida för att de kollar honom först och ska man verkligen äta dem när man ägglossar själv? Sedan har jag läst att chansen att få 2 eller fler barn samtidigt är 1 på 10 om man blir gravid på pergotime, vad tror ni? Min gynekolog borde i så fall ha informerat om det. Har försökt bli gravida 1 år, utan resultat, så är alltså mkt sugen på att prova pergo time, men orolig för biverkningar, flerbörd etc. Hoppas på era insatta kommentarer. Ha en fin dag

• Topdog
    Pollan12 skrev 2010-08-19 19:17:15 följande:
    Hej!

Min gynekolog skrev nyss ut pergotime, trots att jag har ägglossning och allt ser bra ut och ingen har kollat min sambos fertilitet. Bör jag äta dem, eller strida för att de kollar honom först och ska man verkligen äta dem när man ägglossar själv? Sedan har jag läst att chansen att få 2 eller fler barn samtidigt är 1 på 10 om man blir gravid på pergotime, vad tror ni? Min gynekolog borde i så fall ha informerat om det. Har försökt bli gravida 1 år, utan resultat, så är alltså mkt sugen på att prova pergo time, men orolig för biverkningar, flerbörd etc. Hoppas på era insatta kommentarer. Ha en fin dag
    Det du framförallt ska oroa dig för, är inte flerbörd, utan ifall Pergotime verkligen kommer hjälpa dig. 1/3 av alla som äter Pergotime får som biverkning att ÄLsekretet uteblir. Detta gör det omöjligt att bli gravid. Så har man ägglossning, så gör ju Pergo varken till eller ifrån, mer än att man släpper fler ägg och riskerar att inte bli gravid alls pga inget ÄL-sekret.

Jag åt själv Pergotime i 6 månader innan det konstaderades att jag fick denna väldigt vanliga biverkning. Vanliga gynekologer vet sällan om det, men IVF-klinikerna brukar ha koll på det.

Jag fortsatte en cykel till med Pergotime i komination med insemination. Och vips var jag gravid. Med tvillingar.
  • lerumstessan

Jag har ätit pergo nu inför båda graviditeterna och det blev 1 bebis varje gång! Med tanke på att båda mina har haft kolik så är jag tacksam att de kom en åt gången! Flört

~¤~Ally 090617 Eddy 110205~¤~
Svar på tråden enkelkur pergotime = tvillingar?