• Siggemor

skriker under matning

Hjälp mig snälla om ni kan..Min dotter på 8 veckor har börjat skrika hystetriskt efter halva flaskan ungefär, det är inte hunger skrik utan mer hysteriskt, hon vrider sig och spänner sig och gör allt för att prutta- eller det är vad jag tror hon försöker göra.. Hon får semper lemolac,  semper/bio gaia droppar och minifom droppar. Är detta början till kolik? Finns det någon med något trick eller någon som varit med om samma sak?

• Svar på tråden skriker under matning
  • Rolloluppo

Har du provat att rapa henne? Min dotter på 3 veckor gör precis likadant och det brukar betyda en mätt mage eller att hon vill få ut luften i magen. När hon rapat blir hon lugn. Men jag antar at du redan provat det?

• annypanny

Byt till NAN! Precis sådär var mina tjejer innan jag bytte efter tips från en kompis som jobbar på sjukhuset. Semper är mycket starkare mot magen än Nan och det ger mer gaser och hårdare torrare bajs än NAN. Mina tjejer tvärvände direkt när jag ändrade till NAN.

Så gört :) Lycka till, o glöm inte att rapa, ibland kan det ju ta en fem minuter innan jätterapen kommer :)

• jossan01

Här är en som har en liten tös på 2 månader som betedde sig så.. Trodde det var jag som hade skrivit tråden för så väl stämde det in på mitt troll..
    I vårt fall så är hon känslig mot komjök, började kompletera ammning med semper men tyckte att det bara vart värre.. körde då helt mjölkfritt ett par dagar och hon vart mycket bättre.. Nu får vi nutramigen utskrivet och tösen mår mycket bättre! Testa att kör helt mjölkfritt är mitt tips

• ByMySelf

Med min lilla kille va de att maten inte kom tillräckligt snabbt så han blev trött. Bytte till större hål på nappen och då blev han nöjd.

Svar på tråden skriker under matning