• rubygirl

Prisvärd skötbädd, ej Ikea?

Vi köpte en skötbädd på Ikea sist vi var där men nu är den mystiskt försvunnen. Misstänker att jag råkade slänga den tillsammans med emballaget från annat vi köpte.

Hur som helst har jag varken tid eller lust att åka tillbaka, så då undrar jag - var köper man en bra och basic skötbädd i Sthlm för inte alltför många slantar? Någon som kan rekommendera en specifik produkt?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Prisvärd skötbädd, ej Ikea?
  • pannkaka

Elfas trådbacksvariant är visserligen dyr (1200 men jag tycker den är super - bra lådor och stabil och framför allt kan man använda den till annat efteråt.

Sen har vi köpt en M50 (tror jag den hette) att hänga över badkaret också. Kostade 600:- och är hyfsat bra den med.

• rubygirl

Nej, jag menar själva lilla madrassen som bebisen ligger på. Ikea hade en uppblåsbar variant men det måste inte vara en sån.

Fler tips?

• luttelin

Finns på Jysk... runt 120 kr kostar de tror jag.

• rubygirl

Äsch, det blev en uppblåsbar skötbädd i plast från Babyplanet, märket heter BabyCare och den kostade 125 kr. Det fanns jättefina med tygklädsel och riktiga madrasser men jag tycker att en uppblåsbar känns mer hygienisk. Dessutom var de andra lite för stora.

Svar på tråden Prisvärd skötbädd, ej Ikea?