• Makadam

"Bakåtvänd" sulky?

Har en Teutonia sittvagn men är inte helt nöjd och undrar om någon vet om det finns någon sulky där barnet är vänt mot en själv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-30 08:53
    Vi är i behov av en vagn som fungerar i terräng; skogsstigar och liknande.

• Svar på tråden "Bakåtvänd" sulky?
  • backfired

Den enda jag vet är Bugaboo Bee. Den kan du vända åt båda hållen. Jag har precis köpt min så jag är inte så erfaren än. Den är dock rätt dyr för att vara en sulky.

• Nomen

Jag tror att chicco har en (paraplysulky). Vet dock inte hur pass dyr den är.

T 2007 & S 2009
  • Nemiia

Jag har tittat runt lite på den där chicco for me. den verkar bra men finns inte att köpa i Sverige. Någon som vet vart man kan köpa den utomlands och som skickar hit?

• Miss Lau

Vi har en Bugaboo Bee. Liten och smidig sulky som är vändbar. Vi är jättenöjda med vår.

• Bambusa

carena har en liten smidig sittvagn som hantaget är vändbart på...

• Alexis mamma

chicco for me finns på pingpong-online tror jag, men där heter den chicco living, men jag tror att det är samma.

• BängtRagnhild
    Faktiskt skrev 2010-06-29 16:05:56 följande:
    vi har en chicco living.
    beställde den från www.kidsroom.de
    Trivs ni med den? Är den stabil?
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Faktiskt
    BängtRagnhild skrev 2010-06-30 08:47:38 följande:
    Trivs ni med den? Är den stabil?
    Trivs med den gör vi absolut.
    Den är väldigt smidig och lätt att fälla ihop.
    Sitsen är lite skålformad så barnet ligger skönt i den (ser det ut som i alla fall) när den är i ryggläge.

Stabil?
    Det är en cityvagn. Alltså inget som man dra i all för mycket grus eller i skogen.
    Men den känns stadig, alltså den åker stadigt på marken, det känns inte som att den ska tippa omkull eller så om man kör på en sten eller nått.
    Och den känns inte heller så plastig som vissa paraplyvagnar är.

Men har man ett mycket livligt barn som kastar sig fram och tillbaka och som dessutom är nära den över viktgränsen så kanske vagnen kan bli lite svajig...
    (nu gissar jag bara...)
  • BängtRagnhild
    Faktiskt skrev 2010-06-30 19:05:27 följande:
    Trivs med den gör vi absolut.
    Den är väldigt smidig och lätt att fälla ihop.
    Sitsen är lite skålformad så barnet ligger skönt i den (ser det ut som i alla fall) när den är i ryggläge.

Stabil?
    Det är en cityvagn. Alltså inget som man dra i all för mycket grus eller i skogen.
    Men den känns stadig, alltså den åker stadigt på marken, det känns inte som att den ska tippa omkull eller så om man kör på en sten eller nått.
    Och den känns inte heller så plastig som vissa paraplyvagnar är.

Men har man ett mycket livligt barn som kastar sig fram och tillbaka och som dessutom är nära den över viktgränsen så kanske vagnen kan bli lite svajig...
    (nu gissar jag bara...)
    Tack för svaret!
    Vi bor i en stad och har en ganska lugn unge men ibland så är vi och hälsar på i en by och den måste funka för lite sämre vägar emellanåt också.
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • A r a s

VAD är det hos Teutonian som inte fungerar i terräng? Har den de mindre svängbara hjulen fram? I så fall är väl Buggan steget "värre", för den har väl ännu mindre svängbara hjul fram, iaf de som jag sett.

Teutonian och liknande funkar för oss, och är vändbara, men jag har inget behov av att den ska klara terräng. Det "grövsta" den får klara är sista biten till stranden, och det kan jag leva med om det är lite tyngre då.

Hoppas du hittar någon som passar.

• Makadam
    A r a s skrev 2010-07-01 09:30:31 följande:
    VAD är det hos Teutonian som inte fungerar i terräng? Har den de mindre svängbara hjulen fram? I så fall är väl Buggan steget "värre", för den har väl ännu mindre svängbara hjul fram, iaf de som jag sett.

Teutonian och liknande funkar för oss, och är vändbara, men jag har inget behov av att den ska klara terräng. Det "grövsta" den får klara är sista biten till stranden, och det kan jag leva med om det är lite tyngre då.

Hoppas du hittar någon som passar.
    Nuvarande vagn funkar i terrängen - vi har den trehjuliga - och ny vagn måste också funka i terrängen.

Jag är inte nöjd med de olika rygglägena, passar inte riktigt dottern.
  • HelenaOlivia
    Faktiskt skrev 2010-06-29 16:05:56 följande:
    vi har en chicco living.
    beställde den från www.kidsroom.de
    vad fick ni betala för den plus frakt?
    Har det funkat bra med leverans osv?
  • Faktiskt
    HelenaOlivia skrev 2010-07-08 17:25:16 följande:
    vad fick ni betala för den plus frakt?
    Har det funkat bra med leverans osv?
    lite sent svar från mig men...

ca 310 euro, alltså typ 3100kr
    leveransen var bra, det stod 2-3 veckor.
    efter två veckor fick jag mail om att de skickat vagnen och kunde följa försändelsen via internet.
    efter tre veckor var den framme hos mig.
Svar på tråden "Bakåtvänd" sulky?