• amami

Levaxin nedtrappning

Jag har gått på levaxin länge nu, kanske fem år eller så. Har altid haft problem och mycket bieffekter som indikerat på för låg dos. Jag fick lov att höja dosen för någon månad sen och senaste dagarna har jag fått såna bieffekter.. hjärtat går i 150, jag svettas och skakar och har inte somnat på flera dagar. Imorgon ska jag skaffa beta-blockare på sjukan och dessvärre verkar det ju som att jag måste gå ner i mg nu enligt min läkare som mer eller mindre inte tar mina lågdos-bieffekter seriöst alls. Pest eller kolera om ni frågar mig, men min fråga till er är om någon höjt dosen och fått såhär, och vad hände efter? Gick skakningarna och hyperstadiet över (tänker om det är någon övergångsfas), eller fortsatte det?

Och för er som oavsett anledning sänkt eran dos, vet någon hur lång tid det tar för hormonerna att gå ur kroppen? Alltså om jag tagit 150mg i två månader och sedan går över till 125, hur lång tid tar det innan nivåerna är rättade efter 125ans hormonhalt?

Jag tänkte nämligen gå till en annan läkare som kanske kan överväga lio eller NTD, jag vet inte men jag kan inte gå kvar hos någon som tänker låta mig fortsätta gå upp i vikt, vara deprimerad och inte orka gå utanför dörren. Men då vill jag helt inte ligga över den gräns jag ska ligga på, för att öka mina chanser till andra alternativ. Om någon förstår hur jag tänker Flört

tacksam för svar.

Svar på tråden Levaxin nedtrappning