• Humlemamma

Kan man frysa in pajer?

Halloj

Ska baka ett gäng ost/skink och tacopajer inför lördag då vi ska ha bröllopsfest.

Tänkte om jag kanske kunde baka de imorgon o sen frysa in de, ta fram de lördag morgon för tining o sen värma på de i ugnen innan festenpå eftermiddagen.

Går det att göra så eller blir pajerna dåliga då?

Tänkte isåfall köpa såna folieformar o baka pajerna i.. Så man då kan värma på de i ugnen sen..

**Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 23/9**
  • Svar på tråden Kan man frysa in pajer?
  • Matsina

Klart att de går att frysa, kan dock inte svara på om de smakar lika bra som nygjora. Eller om du gör dom men inte gräddar dem, så när du tar fram som på lördagen låter de tina och hälla på stanning och in i ugnen.

Savanna 2008-11-26 Scott 2010-05-07
  • Humlemamma
    Matsina skrev 2010-06-28 22:13:43 följande:
    Klart att de går att frysa, kan dock inte svara på om de smakar lika bra som nygjora. Eller om du gör dom men inte gräddar dem, så när du tar fram som på lördagen låter de tina och hälla på stanning och in i ugnen.
    Savanna 2008-11-26 Scott 2010-05-07
    Fast den ena pajen ska juh inte ha någon stanning.. E juh bara ost/skinkpajen som ska stannas..

Men man kanske bara ska köra halvtid på de i ugnen då o spara resten till efter tining på lördag?
    **Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 23/9**
Svar på tråden Kan man frysa in pajer?