• Anonym

HIV-test. Hur lång tid??

Jag är gravid och min barnmorska har tagit blodprov, och skickat allt för analys för olika sjukdomar bland annat HIV. Jag undrar nu hur lång tid tar det för resultatet att komma? Barnmorskan sa att om testet visar någon sjukdom så kallar vi in dig tidigare, men jag är bortrest hela sommaren :( 

Jag har aldrig gjort HIV test tidigare, men jag har haft oskyddat sex med 4 personer. Jag har haft sex med sammanlagt 5 personer ( senaste min man) .......

Vet någon hur lång tid det tar för resultatet att komma?  

• Svar på tråden HIV-test. Hur lång tid??
  • Anonym

Komigen nu....

Någon här inne måste väl ha gjort test tidigare? ... 

• Anonym

Så man får svar hem oavsett resultat? el testa du positivt?

• casjacool

nä fick ett kuver hem i lådan med svar neg, tror nog dom ringt om man vart positiv

• Anonym

Aha okej, det är snart tre veckor sen jag gjorde testet ...borde kanske ringt nu ifall jag testat positivt el? :S

• Flizan30

Oroa dig inte. Normalt när man tar HIV test får de svaret efter en vecka. Men oftast hör de bara av sig om det visar sig vara positivt. när jag var gravid med första barnet så dröjde det också till nästa kontroll inan jag fick besked. jag frågade o barnmorskan svarade att nä det var neg o då hör vi inte av oss. Så det är garanterat ingenting om det gått tre veckor o de inte har hört av sig. Men du kan alltid ringa om du oroar dig.

Svar på tråden HIV-test. Hur lång tid??