• NinaFina

Bra te-butik i Sthlm city?

OK, inte helt rätt rubrik men...

Jag har nu blivit en te-drickare av stora mått och skulle vilja köpa lite nya tesorter när jag ska in till stan i eftermiddag. Är duktigt less på alla pås-teer. Vill ha lösvikts-te. Men jag har ju aldrig lagt på minnet var det finna någon bra affär... Så please... Nån som vet?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Bra te-butik i Sthlm city?
  • sisley

Inte inne i city kanske men i Ringens köpcentrum finns det en väldigt fin affär som säljer te. Bönor och blad tror jag den heter.

• Alicat

I gamla stan (stora eller lilla nygatan, kommer inte ihåg exakt) finns gamla stans tehandel. De är de enda jag vet som har Tyresöte! Jättetrevlig personal och man kan gå med i deras kundregister och när man köpt 2 kilo te får man 200 gram gratis :)

• Bebbes pappa

Varför i h-te säljer dom bara te med fruktsmak i butiker?
    Det är ju helt vedervärdigt, med te som smakar varm saft. Nåja smaken är väl olika.

Men folk som gillar te är förvisade till te-butiker så är det tyvärrr.
    Själv brukar jag handla te på t-baneplanet i NK.

• sisley

beppes pappa

Eller hur? Började tro att jag var ensam om att ogilla fruktsmak på te. Öht är det väldigt dåligt utbud i matvaruaffärer.

• MalinI

Tänkte oxå rekomendera Bönor och blad. I ringens centrum eller vid fridhemsplan. Vad heter gallerian där...

• lurksmulan

Jag kommer inte ihåg vad butiken heter.. nåt med bönor.. men den ligger i Västermalmsgallerian på kungsholmen.
    De har mycket olika sorters te och kaffe och lite blandat som hör till!

Vet också att det ligger en på Kungsgatan strax innan Hötorget (på höger sida, om man går från Vasagatan). Kommer inte ihåg namnet på den heller tyvärr.

• NinaFina

MalinI: Västermalmsgallerian...

• NinaFina

MalinI:

Bebbes pappa: Har du nåt bra tips på ett gott te som inte smakar frukt? *vill variera mig lite*

Tack för alla bra tips! Nu ska jag in och shoppa te!!

• Bzanna

Finns en renodlad te-butik på "Hornsgatspuckeln" (Hornsgatan 46) på Söder.
    Tel: 08 - 640 42 10. Hemsida: www.teacentre.se

• Bebbes pappa

NinaFina:

Personligen är jag förtjust i grönt te.

Riktigt gott grönt te är exempelvis:
    -Sencha (Gott naturellt te)
    -Genmai Cha (te med rispuffar)

Lukta dig fram och känn efter vad du gillar själv.

Jag hittar inga av dessa sorter som pås-te, utan köper alltid lösvikt.

Tänk bara på att grönt te inte blir så gott om det får dra för länge...

• Bzanna

Min svärmor köpte ingefärs-te där (bara ett exempel om man nu inte vill ha frukttéer) dock vågar jag inte riktigt säga hur gott det är, då jag själv inte smakat, men det luktar verkligen ingefära!

• NinaFina

Bebbes pappa: Tack för tipsen. Jag har nog smakat det där teet med rispuffar i tror jag. Det var riktigt gott!

Återigen, tack för alla tips! Tur man har er!

• NinaFina

Åter från en te-runda i stan. Blev både NK och Bönor o blad i Skanstull. Sitter nu och slurkar på en kopp Gen Mai Cha. Jättesmaskens! Tack Bebbes pappa för tipset. Hade helt glömt bort det teet!

• Bebbes pappa

mmmm vad gott! Lite avis blir man allt!

• Mamisita

Finns en affär som heter Te-huset vid odenplan. Har dock inte handlat där själv men tittar man genom skyltfönstret så ser det ut som de har gott om olika teer, kanske kan vara nått?

• NinaFina

Bebbes pappa: *bjuder på en kopp rykande Gen Mai Cha till dig*

bejbybåm: Vet du var på Odenplan?

• Mamisita

NinaFina: Odengatan i närheten av åhlens och videomix, en liten affär intryckt där nånstans.

Svar på tråden Bra te-butik i Sthlm city?