• Anonym (Aj)

Jag har fått sår under mina bröst, vad gör jag åt det?

Det är alldeles rött och som fjällar när man tar med fingrarna, antagligen pga värmen men vad ska jag göra åt det, varken vanlig bh eller sportbh känns bekväm. Jag har stora bröst och det blir varmt även om jag inte har bh på. Jag smörjer med hudkräm men det hjälper inte. Kan ni hjälpa mig ?

• Svar på tråden Jag har fått sår under mina bröst, vad gör jag åt det?
  • Anonym

Hej

Jag vet precis hur du har det, har haft det så när jag var yngre.
    För mig hjälpte det att tvätta dagligen och att ha på kroppspuder. Sen oxå att ha en näsduk som skyddar o suger upp lite svett...

Hoppas det blir bättre för dig snart

• Anonym (Aj)
    Anonym skrev 2010-06-29 07:54:29 följande:
    Hej

Jag vet precis hur du har det, har haft det så när jag var yngre.
    För mig hjälpte det att tvätta dagligen och att ha på kroppspuder. Sen oxå att ha en näsduk som skyddar o suger upp lite svett...

Hoppas det blir bättre för dig snart
    Ja det är inte skönt, jag har också tänkt på kroppspuder men ska kolla med apoteket om det finns någon salva som håller torrt, kanske zinkpasta? Fler tips ?
  • linjes

potatismjöl el bebispuder(vet ej namn)

• Anonym

Jag har haft samma problem och tål inte babypuder alls.
    Det som fungerar bäst för mig är att lägga Apotekets kompresser (mesoft 7,5x7,5) i vecket som tar upp fukten som bildas. Efter några dagar har det röda lagt sig och man kan ta en paus från behandlingen.
    Om det svider mycket lägger jag på fet salva (Idomin) första dagen.

• UpsyDaisy

Själv får jag sår om jag inte har BH av naturmaterial. Problemet är..hur lätt är det att hitta bomullsBH i E-kupa? Det är nästintill omöjligt!

Ska själv prova babypulver.

Svar på tråden Jag har fått sår under mina bröst, vad gör jag åt det?