• buffylinn

När får man svar av magnetröntgen?

Jag ska göra en magnetröntgen på torsdag och kommer jag få svar direkt eller kommer jag att få vänta?
    Någon som vet?

• Svar på tråden När får man svar av magnetröntgen?
  • Jojjo945

Om jag inte kommer ihåg fel så kan du få svar samma dag fast de tar ett tag innan de kommer..

• Yumba

någon vecka men hör du inget så ring dem.
    mina var oförändrade men de lovade att skicka svar oavsett vilket de inte gjorde.

• Sale

jag har gjort flera magnetröntg:ar (typ) mestadels huvudet. De kan se på en gång vad som är fel förutsatt att de som arbetar har den kompetensen att de, jag vet att de inte burkar vilja kommentera utan överlåter det till läkaren.

Jag har till och med varit insläppt i rummet med dator-skärmarna där de visat vad de olilka färgerna betyder (då var det kunniga personer närvarande och de var väl medveten om hur medveten jag var).

Standard brukar vara att om det är dåliga resultat så får du veta det snabbare, nått positivt i alla fall (om man vill se det så)  

• buffylinn

Jag ska röntga mitt finger på höger hand, vet inte riktigt hur jag kommer att ligga och självklart är jag orolig/rädd att det ska vara något som inte är bra.läkaren vet inte vad det är utan sa bara att det är en tumör och att han trodde att det inte var något farligt. men man blir orolig ändå

Svar på tråden När får man svar av magnetröntgen?