• livet med barn

Electrolux Ergorapido dammsugare

Någon här som har en sådan och helt ärligt vad tycker du/ni om den? suger den bra?

~ William 13/2 ~
  • Svar på tråden Electrolux Ergorapido dammsugare
  • Lady Namárië

Den suger - och inte på det bra, dammsugaraktiga viset.

Vill man fånga en dammtuss eller ta hand om lite brödsmulor funkar handenheten bra. Som dammsugare av en (inte särskilt stor) yta är den däremot värdelös.

So say we all
  • BuoBä

Den fungerar bra på små och lätta saker, som damm, hår och smulor. Den fungerar inget vidare på barr, grus, kattsand och andra lite tyngre saker. De rasar ut ur munstycket igen när man stänger av dammsugaren.

Jag använder den mest i köket och på katthår som lägger sig i trappan, så jag är nöjd. Är det främst hallen man ska städa skulle jag satsa på något annat.

Tömningen är enkel jämfört med liknande maskiner jag haft tidigare. Det är smidigt att den alltid står i sitt laddställ och att man inte behöver skruva upp stället på väggen.

• livet med barn
    BuoBä skrev 2010-06-29 10:36:39 följande:

Den fungerar bra på små och lätta saker, som damm, hår och smulor. Den fungerar inget vidare på barr, grus, kattsand och andra lite tyngre saker. De rasar ut ur munstycket igen när man stänger av dammsugaren.

Jag använder den mest i köket och på katthår som lägger sig i trappan, så jag är nöjd. Är det främst hallen man ska städa skulle jag satsa på något annat.

Tömningen är enkel jämfört med liknande maskiner jag haft tidigare. Det är smidigt att den alltid står i sitt laddställ och att man inte behöver skruva upp stället på väggen.

vad föreslår du för dammsugare om man ska kunna använda den till att dammsuga upp allt, även tyngre grejer som grus mm?
    ~ William 13/2 ~
  • uniMog

Den är bra som extradammsugare till köket. Typ bara dra av smulorna lite snabbt. Att ha den som enda dammsugare skulle aldrig funka för mig.

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Minli

Jag älskar min i alla fal! Så himla behändigt att få upp smulor i köket och under matbordet. Mitt kök är i alla fall mycket renare på golvet sen jag fick den i julas. Den lilla delen är också bekväm då man ska dammsuga soffan, bilen och allt möjligt annat. Den största fördelen är ju att den kan stå framme så det blir lätt att städa = man orkar göra det. Jag är personligen för lat för att dra fram den stora damsugaren för lite brödsmulor. Men måsta hålla med dom andra i att den inte är bra om man ska dammsuga stora ytor...

• Anghammarad

Har en, och den är värdelös. Snabbare, effektivare och bättre med kvast och skyffel.

• Minli
    Anghammarad skrev 2010-06-29 12:43:35 följande:
    Har en, och den är värdelös. Snabbare, effektivare och bättre med kvast och skyffel.
    Haha, tänk så olika åsikter man kan ha om samma grej
  • pepparrot
    Anghammarad skrev 2010-06-29 12:43:35 följande:
    Håller med! 
    Vår bara skjuter omkring saker. Så tittar man inte så noga så tror man nog att man dammsugat upp det , men i själva verket ligger det två meter därifrån.....

Nä, den har förpassats till garaget, och så har vi en vanlig, liten, dammsugare stående inkopplad i tvättstugan, bredvid köket. DEN används minst 2 ggr varje dag!
Svar på tråden Electrolux Ergorapido dammsugare