• Anonym (smalis)

Vågar inte gå ut i shorts eller kort kjol...är så smal..

Jag hatar sommaren på ett sätt: Man måste ha kjol eller shorts på sig för annars går man under av värmeslag. Och jag hatar att de två plaggen på mig om jag inte har leggings under vill säga.
    Jag är 172 lång och väger 51 kg. Väldigt smal mao och jag kan inte göra något åt det!
    Har alltid varit jättepinnig och har aldrig lidit av ätstörningar,har en bra inställning till mat och äter mycket onyttigt också.Funderar inte så mycket,bara äter det som är gott.

Är så rädd vad andra ska tycka,jag vet att folk kommenterar att jag borde äta mer och att jag är så smal,om jag lider av någon ätstörning osv folk är så elaka.
    Vad tänker ni när ni ser en väldigt smal person?

• Svar på tråden Vågar inte gå ut i shorts eller kort kjol...är så smal..
  • Anonym

Jag skulle tänka precis så. Att personen har en ätstörning eller är dödligt sjuk i cancer eller liknande.

Jag tycker att det ser lite otäckt ut när en person är för mager, men det betyder ju inte att du inte ska ha shorts eller kjol. Du måste ju tänka på dig själv i första hand och blir det för varmt med långbyxor så ska du givetvis ha något lättare. Tänk på att folk kanske har tankar om dig precis när du går förbi, sedan glömmer de dig och går vidare med livet

• Pickeli

Jag är själv 177 cm lång och vägde innan jag fick barn 55 kg. Jag såg inte överdrivet smal ut, så det beror ju lite på hur man är i propotionerna så att säga. Jag tror inte att du ser anorektisk ut.

Jag kan nog tänka "oj vad smal" om jag ser någon som är jättesmal, men jag lägger ingen vikt i det.

Du borde jobba på ditt självförtroende folk som inte säger att du borde äta mer i välmening är förmodligen bara avundsjuka på din vikt.

Du är fin som du är och så länge du mår bra så ska du inte bry dig i vad folk tänker och tycker för det spelar faktiskt ingen som helst roll!

Google it!
  • Anonym

Jag tycker man ser ganska bra vilka som är naturligt magra, och vilka som verkar sjuka pga benstrukturen o hållningen o så. Jag tycker helt klart du kan klä dig i vad du vill. Det finns magra och det finns tjocka. Jag tycker inte det är fint vare sig med magert eller tjockt, men jag tycker heller inte det är fint med piercings o annat. Så jag tittar inte särskilt mycket på sånt som jag inte tycker är vackert, så då tänker jag inga tankar om dem heller. Däremot råstirrar jag på något mycket vackert, exempelvis muskler.
    Ha det bra och klä dig svalt i hettan och varmt i kylan!

• Anonym
    Pickeli skrev 2010-06-29 11:21:31 följande:
    Du borde jobba på ditt självförtroende folk som inte säger att du borde äta mer i välmening är förmodligen bara avundsjuka på din vikt.
    Ja, eller oroliga. Alla som kommer välmenade kommentarer har inte avundsjuka i botten. Min syster blev väldigt smal efter andra barnet. Hon vägde runt 53 och är 175 cm. Jag tyckte hon skulle gå upp i vikt och det hade INGET med avundsjuka att göra, utan omtanke om min älskade syster som såg blek och undernärd ut.
  • SIN74

På semestern såg jag en tjej som låter precis som din beskrivning. Hon hade en byxkjol. Den var ganska smal i modellen och sprund på båda benens utsidor. Det var jättesnyggt och säkert svalt. Det var lite mer påklätt än ett par shorts eller kort kjol. Capribyxor i tunnt material kan också vara ett alternativ.
    Nu när jag skriver blir jag lite arg. Varför ska du inte bara kunna ta på dig något bekvämt och kunna känna dig bekväm bara för att du är smal. För mig är det tvärtom. Jag är lite mullig runt magtrakten och allt ser knorvigt ut.
    Helt ok att folk bryr sig/tänker saker men de behöver inte låta oss andra veta allt.

Hoppas att du hittar något bra så att du kan känna dig bekväm och få en skön sommar!

• knäppisen

Du kan ju ha en lång kjol. Det är också luftigt och skönt men ingen ser dina ben.

För övrigt så tycker jag att du bara ska strunta i folks kommentarer. De kanske kollar på dej för att de tycker att du är snygg.

Nu vet jag inte hur du gör, men en del väldigt smala klär sig i bylsiga kläder för att dölja sin kropp, men det ser bara värre ut. Knälång vid kjol är katastrof, det ser du ännu smalare ut i. Likaså med shorts, knälånga vida är hemska, välj välsittande små kläder istället.

• Anonym
    SIN74 skrev 2010-06-29 11:25:38 följande:
    På semestern såg jag en tjej som låter precis som din beskrivning. Hon hade en byxkjol. Den var ganska smal i modellen och sprund på båda benens utsidor. Det var jättesnyggt och säkert svalt. Det var lite mer påklätt än ett par shorts eller kort kjol. Capribyxor i tunnt material kan också vara ett alternativ.
    Nu när jag skriver blir jag lite arg. Varför ska du inte bara kunna ta på dig något bekvämt och kunna känna dig bekväm bara för att du är smal. För mig är det tvärtom. Jag är lite mullig runt magtrakten och allt ser knorvigt ut.
    Helt ok att folk bryr sig/tänker saker men de behöver inte låta oss andra veta allt.

Hoppas att du hittar något bra så att du kan känna dig bekväm och få en skön sommar!
    Men det handlar väl inte om att folk säger till er att ni är för tjocka/smala? Det handlar om vad ni tror att de tänker om er, och det sitter ju i era egna huvuden. Ta på er vad ni vill och njut av sommaren!
  • Clobberella

Långa kjolar i tunnt tyg? Annars gäller det att hitta en längd du passar i, strax under knät är bra för mig, har jag kortare så ser mina ben jättespinkiga ut.

Vissa människor är väldigt smala, men jag tycker inte det är svårt att se skillnad på en person som är naturligt smal och en person som svälter sig. Ser man sjuk ut så är det förmodligen inte naturligt.

• Anonym
    Clobberella skrev 2010-06-29 11:27:29 följande:
    Långa kjolar i tunnt tyg? Annars gäller det att hitta en längd du passar i, strax under knät är bra för mig, har jag kortare så ser mina ben jättespinkiga ut.

Vissa människor är väldigt smala, men jag tycker inte det är svårt att se skillnad på en person som är naturligt smal och en person som svälter sig. Ser man sjuk ut så är det förmodligen inte naturligt.
    Men en anorektiker som väger så lite, och en person som är naturligt smal ser väl ungefär lika ut? Jag har själv varit väldigt smal. Vägde 45 kilo till mina 164 cm och fick ofta höra från människor att jag skulle äta mer. Hade jag jämfört mig med någon som självsvultit sig till samma vikt så tror jag inte att det varit så stor skillnad.
  • UpsyDaisy

De flesta människor i vårat "fina" land är fördomsfulla idioter som tycker det roligaste som finns är att tracka ner på andra. Så ja...folk kommer komma med elaka kommentarer. Precis som de kommer med elaka kommentarer om man är för tjock, har "fel" sorts kläder på sig, har glasögon, ser ung ut och går med barnvagn osv osv osv. Du kommer aldrig att komma ifrån det...tyvärr :(

Svar på tråden Vågar inte gå ut i shorts eller kort kjol...är så smal..