• Anonym (TS)

Hur hitta en person?

Ja, som rubriken lyder...
    Hur kan jag hitta en person som jag bara vet förnamnet på, samt födelseåret?
    Jag vet var personen bodde för ca 5 år sedan, orten alltså, ingen exakt adress.
    Jag vet att det är en svår nöt att knäcka, och jag vill dessutom vara anonym.

Är det möjligt?

• Svar på tråden Hur hitta en person?
  • Sofiapers
    Anonym (TS) skrev 2010-06-29 12:23:01 följande:
    Ja, som rubriken lyder...
    Hur kan jag hitta en person som jag bara vet förnamnet på, samt födelseåret?
    Jag vet var personen bodde för ca 5 år sedan, orten alltså, ingen exakt adress.
    Jag vet att det är en svår nöt att knäcka, och jag vill dessutom vara anonym.

Är det möjligt?
    Prova www.birthday.se     Där har jag hittat många personer
  • Anonym

Jag skulle säga omöjligt vare sig du är anonym eller inte.

Jo, kanske om det är faderskapsutredning som pågår, med lite resurser, efterlysningar på Krogen man exempelvis träffades, lappar mm.

Men hur lätt är det att ex hitta Olle, född 82, bodde i Mora för 5 år sedan. Nålen i höstacken?

• Anonym

Har du någon aning om vilken skola han gick på? Kanske finns skolkataloger, är ju kanske enkelt att kolla i om du vet födelseåret, de kanske finns kvar på skolan eller på lokala bibliotek? Det förenklar iofs om det är en mindre ort. Om du letar efter en Anna född 1971 i skolkatalogerna i Piteå så finns det nog kanske inte mer än max 20st!

• Anonym (TS)

Jo, jag vet att det är svårt. Jag har redan kollat igenom eniro, hitta osv, för att sedan söka på facebook i hopp om att hitta en bild. Men icke, ingenting.
    Vet ju inte ens om han finns kvar i samma stad!

Det där med skolor var en bra idé!
    Jag vet att han inte gick i samma skola som mig, så den kan jag utesluta.
    Det är en mellanstor stad vi snackar om, men det kan vara värt att gå igenom ändå.
    Jag själv bor inte kvar i staden, utan har flyttat. Finns det andra vägar att få tag i skolkataloger måntro?

• Anonym (x)

Skapa anonyma användare på alla internetforum du kan komma på och lägg ut trådar med efterlysningar innehållande den lilla info du vet. Kanske får du napp någonstans.

• charlie00

Regga dig gratis på upplysning.se   där kan man få fram personnr och adress på alla som inte är hemliga i sverige.

• Anonym (TS)

Ville bara meddela att jag lyckades hitta personen i fråga! :) Tack för era tips!

• Mirelena
    Anonym (TS) skrev 2010-07-06 09:15:13 följande:
    Ville bara meddela att jag lyckades hitta personen i fråga! :) Tack för era tips!
    Vad kul!
Svar på tråden Hur hitta en person?