• Lady Gogo

Arbeta som dagmamma?

Nyfiken på om någon FL'are här arbetar som dagmamma? Går det ens att göra det på heltid med fast lön, och hur funkar det egentligen? Är man anställd hos någon? Vad krävs för utbildning till sådant och hur pass "lätt" är det att få sådana arbeten?

Många frågor, hoppas någon kan besvara dem.

i'm not a slave to a god that doesn't exist..
  • Svar på tråden Arbeta som dagmamma?
  • idiblon yes

Vet du om din egen kommun har kommunala dagmammor? I så fall kan du ju höra med kommunen.

Vilar vid denna källa...
  • La Lola

Tänkte du arbeta som det nu?
    Vid 18 års ålder?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Lady Gogo

La Lola - Nej, nej. Inte nu!

• La Lola
    Lady Gogo skrev 2010-06-29 14:51:26 följande:
    La Lola - Nej, nej. Inte nu!
    Ok.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Lady Gogo

idiblon - Det har jag ingen aning om, dock så är det inte aktuellt nu utan om några år och då vet jag inte vart jag bor riktigt.

Är mest inne på att bli förskollärare men är lite nyfiken på det här med att vara dagmamma också.

• Lady Gogo

Fler som vet något?

• Veladis

Satsa på att utbilda dig till förskollärare, så kan du jobba på förskola eller starta eget privat med en gedigen kunskap. Dagbarnvårdare är ofta barnskötare, vilket är en kortare gymnasial utbildning, och kommunala dagmammor är inte direkt i ropet hos kommunerna just nu. Men som förskollärare är du eftertraktad både inom kommunal och privat sektor, och väljer du att jobba hemma som dagbarnvårdare eller privat förskola, ligger det defintivt inte dig i fatet att du har en bra utbildning.

• Lady Gogo

Veladis - Det låter vettigt, då kör jag nog på det jag tänkt från början - alltså en förskollärarutbildning. tack för ditt svar.

• LadybugHD