• Linnea1986

Anmälan om felbehandling!!

Vet inte om detta är rätt ställe o lägga in de här inlägget..

Men va så att jag var till läkaren den 7/6 med mitt finger ja skadat då vi var ute på sjön den 6/6.. Läkaren kollade lite på fingret, sa sen att de va en rejäl stukning och bad en uska linda fingret och sen skrev han ut smärtstillande..
    Åkte hem i hopp om att de skulle bli bättre.. Natten till den 11/6 så började det domna upp i armen på mig i vilket läge jag än hade armen.
    Ringde sjukan på morgonen och fick komma ner, då som först tog dom röntgen bilder som konstaterade att det var brutet finger jag blev hemskickad med den 7/6..

Har nu problem med att böja fingret ordentligt och det böjs mer åt tummen än åt lillfingret som det gjort innan, kommer ha kvarstående men då jag är högerhänt.

Ska nu göra en anmälan till sjukhuset.
    Vet ni om det är HSAN (Hälso och sjukvårdens ansvarsnämd) man ska göra det till, eller är det något annat man ska anmäla till??

Tacksam för all hjälp jag kan få..

• Svar på tråden Anmälan om felbehandling!!
  • Linnea1986
    Michisen skrev 2010-06-29 16:35:53 följande:
    Jag är rätt säker på att det är HSAN du anmäler till.
    För övrigt kanske du är intresserad av att titta på den här sidan från Patientskadeguiden:
    patientskadeguiden.se/psr.html
    Tack så mkt :) Kanske ska anmäla till dom som du länkade oxå, är så mkt att hålla reda på..
  • Sale

du borde kunna ta kontakt med avdelningen/sjukhuset och få hjälp. Jag fick till och med broschyrer när jag hade opererat mig och åkte därifrån...

• Linnea1986
    Sale skrev 2010-06-29 22:12:53 följande:
    du borde kunna ta kontakt med avdelningen/sjukhuset och få hjälp. Jag fick till och med broschyrer när jag hade opererat mig och åkte därifrån...
    Kanske skulle ringa ner till sjukan o se vad dom säger? Vem ja ska vända mig till, vill ju att de ska bli rätt
Svar på tråden Anmälan om felbehandling!!