• Astarte

Om du dog nu. . .

Tänk dig att du dog nu och efter allt allt räknats samman visar dig sig att du lämnar 40 000 kr efter dig. Hur skulle du vilja att de anhöriga gjorde med pengarna, dyrare begravning = mindre i arv eller billig begravning = mer i arv?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du dog nu. . .
  • fruis

40 000 kr är ändå inte mycket att ärva, så spela roll känner jag. Ha en fin begravning tycker jag...

• Astarte
    fruis skrev 2010-06-29 20:44:17 följande:
    40 000 kr är ändå inte mycket att ärva, så spela roll känner jag. Ha en fin begravning tycker jag...
    Jag också. Jag jobbar med kyrkogårdar och begravningar nu och det var då jag kom på frågan.
  • idiblon yes

Budget.

Jag är en relativt fattig människa och det där är mycket pengar för mig. Det skulle kännas sjukt att spendera på mig efter min död.

Vilar vid denna källa...
  • fruis
    Astarte skrev 2010-06-29 20:45:44 följande:
    Jag också. Jag jobbar med kyrkogårdar och begravningar nu och det var då jag kom på frågan.
    Begravningen har man ju också främst för familjens och vännernas skull så det är ju egentligen att ge dem pengarna ändå. En fin begravning och ett värdigt avslut är guld värt för anhöriga.
  • Min högsta önskan

Budgetbegravning. Jag har ändå ingen nytta av hur fin kistan, är när jag ligger där i.
    Bättre att mina barn får lite  pengar att göra något för.

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Joual

Nu har jag inga barn, men har ändå lite svårt att svara på frågan. 

Jag har inga problem med en enkel kista och ett bårtäcke istället för blommor. Däremot skulle jag gärna vilja ha en god middag för begravningsgästerna efteråt, och den ska vara påkostad med mat och dryck. Så det kostar nog en del pengar ändå..  

• Cailyn

Nu talar jag bara för mig själv... men självklart budgetbegravning, jag vill ju att min man och mina barn ska ha det så bra som möjligt ekonmiskt...

• La Lola

Varför slösa upp pengar på nån som ändå är död?
    Ge mig en budgetbegravning o gör nåt kul (alt vettigt) för pengarna som blir över.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • uniMog

Bränn mig och släng mig i minneslund. Kunde det ske helt i stillhet utan någon ceremoni vore jag glad.

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
Svar på tråden Om du dog nu. . .