• svensdotter

Mega böld!!

Har nu i flera dagar haft en böld på höger skinka trodde först det var en finne men ikke...
    den gör så ont att jag knappt kan sitta.
    Tvättade och fixade idag och skulle ta hål på den men det kom bara lite lite blod...
    stack ett fler tal gånger mn kom bara blod och då bara droppar.

Den är varm och sten hård förutom på mitten där är den mjuk som en kudde...har tagit hål på båda två (hårda och mjuka)
    men det kom bara som jag skrev droppar av blod....

Vad skall jag göra.....vill ju helst inte gå till DR.
    Försvinner den av sig själv??

Kan säga att jag ALDRIG har haft en böld innan!!

• Svar på tråden Mega böld!!
  • SoStylish

Tycker iallafall inte att du ska hålla på och sticka i den själv. Det är ju stor risk för infektioner och då gör det nog ännu ondare att sitta ska du se! Om den inte börjar försvinna så ring vårdcentralen så får dom titta på det.

• Amazina

Hej TS!
    Var exakt sitter den? Det finns bölder som sitter vidryggraden precis innan skinkorna börjar. De kallas sakraldermoider. Man kan även få bölder runt anus, de kallas perianalabscesser. Och om du har en inflammerad hårsäck som bildat en abscess är det en furunkel. Sådana saker är vanligt förekommande och om du söker läkare kommer ingen tycka att det är konstigt! Det är bättre att ett proffs får kolla på den, skära upp den och spola rent, annars kan den komma tillbaka eller t o m växa till sig till en långt mycket värre böld! Det kan t o m vara så att du behöver antibiotika.
    Hälsningar Amazonas Akutensyrra

• Redmilk

tycker d låter som en pilonidalcysta..om den e under svanskotan, mellan skinkorna. Måste ses av en läkare o tömmas samt följas upp.

• Yumba

jag hade en böld på ryggen. den var ca 2*3cm.

hade den i två veckor eller något (var ett tag sedan) sedan så försvann den.
    Var hos en som skulle trycka ut den men det funkade inte.
    Tydligen massa körtlar eller något sådant som klumpat sig.

Min var ofarlig men gick inte att sitta mot ryggstöd, gick inte att ligga osv.

Hur har det gått för dig?

Svar på tråden Mega böld!!