Föräldraledighet/planering, Hjälp!!
Jag har en fråga som jag behöver hjälp med. Jag har sökt efter info på FKs hemsida men hittar inget som hjälper mig, så nu tänkte jag att jag vänder mig till er i hopp om att få hjälp.
Jag tänkte att jag skulle börja planera min föräldraledighet, men jag har INGEN aning om hur det funkar och det gör mig orolig och frustrerad, då jag är ett controll-freak;)
Då ska vi se, jag är lite osäker på hur länge jag vill vara mammaledig, men minst 1år, helst 1år och 4-6 månader. Hur funkar detta? Kan jag säga till mitt arbete att jag ska vara hemma 1år och sen lägga till 4-6 månader? Hur funkar det isf? När måste jag meddela arbetet? och hur funkar det då med föräldrapenningen? När måste jag informera dom om jag väljer att vara hemma längre? förlorar jag något på det?`
Om jag är hemma i 1år, hur länge kan då min sambo vara hemma? och om jag är hemma i 1,5år hur länge kan då min sambo vara hemma?
Hur fungerar det med dom "lägsta betalda" dagarna? kan man blanda ihop dom? dvs om jag väljer att ta ut 3fullt betalda och 1 lägsta nivå? eller hur funkar det?
Jag är oehört tacksam för all hjälp så jag kan lugna mina nerver och ha en skön semster :)
Hälsningar, Matilda