-
-
Svar på tråden Nån som har en Hyundai ATOS ?
-
Min mamma har haft en sånn o det är ingen bra bil o inte så billig heller men säkert billigare än en volvo. Dom e väldigt små o inte alls pigga o roliga att köra.
-
oki, tack för svaret :)Jenny Hä skrev 2010-06-30 11:05:36 följande:Min mamma har haft en sånn o det är ingen bra bil o inte så billig heller men säkert billigare än en volvo. Dom e väldigt små o inte alls pigga o roliga att köra.
-
Min sambo har haft en sådan och tyckte den var kanon! Om man inte ska åka långt förstås, kanske inte en bil för europasemestern. Nu har vi köpt en till min mamma och hon är supernöjd, billig i drift, billiga delar vid reparation och service och billig skatt. Jag överväger nu starkt att sälja min Chrystler seabring och köpa en atos jag med :)
-
Min bästa vän har en Atos. Hon stadskör mellan Söder och Kungsholmen vilket är okej. Mer än så rekommenderar hon inte... Definitivt ingen familjebil.
Den är inte krocksäker. Har tunn plåt och tunna däck. Däcken gör bilen svajig i högre hastigheter. Högre o högre... den går visserligen inte jättefort med sina 60hk på 1.1liters motor...
Personligen tycker jag Atosen är ett alternativ till bussen i innerstaden endast.
-
Oj rätt mkt negativt ändå. Vi har ju 2 barn men ville bara ha den under 1 år eller så. Vi åker sällan långt. Utan mest för ärenden/handla mm.
hmmm...svårt. -
det drar nästan inget alls men komforten lämnar en hel del övrigt att önska!
-
Kan tillägga att våran atos står på gården och används inte för jag köpte en volvo för att jag inte stod ut att åka i atosen. Den ska säljas. Skulle inte vilja skjutsa barn i den för övrigt, för krockar man i en atos så är det det sista man gör, för den blir som ett frimärke då...
-
Oj wow, det måste finnas nånting bättre än en Atos!
En beg. typ Golf (om ni nu är ute efter en liten bil) eller nåt.
-
mmm får nog leta vidare låter det som.
Vi ville ha en Atos då mannen är nära 2 m lång & den är lite högre i tak hmmm. Vi måste ha bil men måste ha en som inte är så dyr i skatt å bensin och som rymmer min gubbe :( -
Jag har en Citroën C3 - där snackar vi takhöjdTinzi skrev 2010-06-30 19:32:47 följande:mmm får nog leta vidare låter det som.
Vi ville ha en Atos då mannen är nära 2 m lång & den är lite högre i tak hmmm. Vi måste ha bil men måste ha en som inte är så dyr i skatt å bensin och som rymmer min gubbe :( -
Det finns ju en modell efter atosen som är lite mer uttrustad, men jag minns inte vad den heter (också en hyndai naturligtvis) Min sambo pendlade 12 mil om dagen med sin atos och tyckte det gick utmärkt :) Han är också lång och uppskattade den höga takhöjden, bilen är ju riktigt rymlig för sin storlek och när det gäller säkerhet kan man nog aldrig jämföra en småbil med tex en saab 95, oavsett märke.
-
Nej, fast atosen är väldigt mycket mindre krocksäker än exempelvis en liten golf...Scarlett77 skrev 2010-07-01 09:19:29 följande:Det finns ju en modell efter atosen som är lite mer uttrustad, men jag minns inte vad den heter (också en hyndai naturligtvis) Min sambo pendlade 12 mil om dagen med sin atos och tyckte det gick utmärkt :) Han är också lång och uppskattade den höga takhöjden, bilen är ju riktigt rymlig för sin storlek och när det gäller säkerhet kan man nog aldrig jämföra en småbil med tex en saab 95, oavsett märke.
-
Ni kanske ska titta på en Renault Modus som alternativ? Det är också en hög och billig småbil! Dessutom har den högt betyg i säkerhet, vilket känns skönt. Vi har en sådan som andrabil och den funkar helt ok att köra kortare sträckor med. Fast när man ska ut på motorvägen i flera mil föredrar jag vår Renault Megane...
-
Jag har en atos och jag tycker det är en bra liten bil.
Vi åker även längre sträckor iden, 15 - 20 mil bara för att den drar så lite bensin jämfört med våran scorpio (ford) -
www.euroncap.com/tests/hyundai_atoz_2000/25.aspx
Säkerhet är viktigt även om man bara ska köra kortare sträckor. -
mmm jätte fin! Men finns en hake! Priset på bilen! Vi ska ju sälja vår Volvo 855.a för att den är för dyr, då har vi tyvärr inte råd att köpa en bio närmare 50.000:- vår ekonomin är: as billig bil under 20.000 eller ingen alls tyvärr :( men tack iaf, super fin bil! :)mrs holiday skrev 2010-07-01 18:52:57 följande:Ni kanske ska titta på en Renault Modus som alternativ? Det är också en hög och billig småbil! Dessutom har den högt betyg i säkerhet, vilket känns skönt. Vi har en sådan som andrabil och den funkar helt ok att köra kortare sträckor med. Fast när man ska ut på motorvägen i flera mil föredrar jag vår Renault Megane...