Nä, jag tror spm du Nessa att på vissa prematurer så märks det inte alls att de är födda för tidigt medans andra så märks det i utveckling och vikt och längd. Inget att oroa sig för dom komer ikapp så smånigom. William föddes ju 12 veckor för tidigt och fyller 1 år på lördag och jag kan lugnt säga att han inte är som en 1 åring. Han ligger efter så mycekt som han är för tidigt född alltså ungefär 3 månader. Han är som en 9 månaders. Han ålar och är på G att krypa, förstår vissa ord. Pratar inte så mycket tvåstvigt (ma, pa, da, la) har bara kommit enstaka tillfällen. Ska snart göra 10 månaders kontroll och då får vi se hur han ligger till. Sen är det ju så att se jag på barn som är lika gamla som William (hans korrigerade ålder) så är vissa väldigt tidiga och går med stöd medans andra inte ålar/kryper ännu. Vissa gör det inte förrän 10 månaders ålder medans andra vid 6 månaders ålder.
Lova kommer nog snart sitta, går från den ena dagen till den andra. Mitt syskonbarn satt inte utan stöd förrän hon var 9 månader (fullgånget).