• Anonym (livrädd)

Knöl i munnen, livrädd för cancer.

Upptäckte för några veckor sedan en liten vit prick framme på tandköttet i nederkäken. Den har inte försvunnit. De, och jag för den delen, trodde först det var en förkylningsblåsa, men det verkar inte som det då den inte försvunnit.

(Jag har även en mörk fläck en bit brevid och har haft ett tag, men tandläkaren sa att det kan bli som ett födelsemärke.)

Jag ringde efter en tid förra veckan och ska dit i morgon. Jag har lyckats förtränga och trycka bort det hela tiden. Men nu ikväll så slogs jag förbannat hårt av att det kan vara cancer.

Jag är verkligen livrädd nu. Jag vill inte dö. Jag har varit så jävla dum och stressat igenom det lilla "liv" jag har haft och har verkligen ångest nu Gråter Jag är bara 22, mina barn är pyttesmå och jag vill inte!!

Vad i helvete tar man sig till?! Känns som att det är år kvar tills jag ska dit. Jag vill inte sitta där själv, livrädd och få en dödsdom. Jag är sjukt rädd för tandläkaren ändå.

• Svar på tråden Knöl i munnen, livrädd för cancer.
  • McIris

Men vännen, det är ytterst osannolikt att du skulle ha cancer i munnen! Jag har faktiskt haft blåsor i munnen som suttit hur länge som helst, en för inte så länge sen höll jag på att bita bort(vet att det låter äckligt) för den satt precis innanför läppen o den bara kom tillbaka.
    Har även haft blåsor på tandköttet. Vid nåt tillfälle för många år sen hade jag en ganska stor knöl i läppen tom.

Muncancer är väldigt ovanligt o drabbar nästan bara äldre personer som rökt mycket el drucket mycket. Jag tror du kan vara helt lugn. Dessutom har jag hört att muncancer ofta kommer som envisa sår som inte går bort.

• Anonym (livrädd)

Jag var ju så jävla dum och satte mig vid Google. Det borde vara en förbjuden sida för de med svagt psyke. Just nu sitter jag bara och hyperventilerar för att efter en stund inte andas alls.