Vid vilken ålder slutade ditt barn HELT med nappen?
Min son är 2 år 8 månader och ÄLSKAR sin napp. Vi har börjar begränsa användandet till enbart vid sovstunder samt när han är sjuk p.g.a. att vi ser att tänderna börjar bli påverkade. Min sambo och jag är lite oense om detta. Han tycker att vi ska ta av sonen nappen helt även vid sovdags så kommer han att glömma det på några dagar. Jag är mer "blödig" och tycker det är elakt att bara ta bort nappen när han är så fäst vid den. För min del känns det OK med napp vid sovdags i något år till. Och jag vill gärna "förhandla" med sonen t.ex. låta honom ge nappen till en bebis, tomtenissarna eller något så han blir delaktig. Det tror jag går lättare om vi väntar lite med att sluta med napp. Är det jag som är för vek eller min sambo för hård?
Rösta bara om dina barn haft napp. Om du har flera barn ta den som haft nappen längst. Berätta också hur ni gjorde =)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-30 20:44
Jag märker ju också att han gärna vill suga på fingrarna och på tummen när han inte får ha nappen och det vill jag undvika. Jag sög själv på tummen upp i skolåldern vilket gjorde att jag fick ha tandställning i 5 år =(