Hur skicka ett par skor?
Säljer ett par stövlar på tradera men undrar hur jag ska skicka dem.. i en skokartong? Eller kan man bara lägga de i en plastpåse & skicka? Det är en vass klack så det kanske inte är så bra?
Säljer ett par stövlar på tradera men undrar hur jag ska skicka dem.. i en skokartong? Eller kan man bara lägga de i en plastpåse & skicka? Det är en vass klack så det kanske inte är så bra?
gud va lustigt att du frågar för jag säljer ett par brudskor och funderar på samma sak
Emballaget påverkar ju vikten och därmed priset, men visst går det att skicka i en påse, kanske mer att rekommendera en vadderad påse, eller om du bara lindar tidning eller liknande just runt klacken. Lycka till!
Jag har sålt skor på Tradera och ibland skickat i skokartong, ibland i platspåsar och wellpapp. Någon gång lindade jag in ett par skor i en massa papper och la dem i en sån där presentkartong man får när man köper barnkläder på HM, slog sedan in hela kartongen i wellpapp och skickade.
Plastpåse är nog inte att rekommendera om skorna är känsliga. Köparen vill ju säkert ha dem i helt skick när de kommer fram...
Skickade iväg skor igår som jag sålt på Tradera. Vissa skickades i skokartonger och eftersom de inte vägde mer än 2 kg så gick de som brev ändå. Andra skor skickade jag inlindade i tidningspapper + omslagspapper.
men de går väl skrymmande eftersom de är mer än 3cm höga?
Ja, skrymmande blev det och det kostade bara 11:- extra.
Gå in på www.posten.se så har de en brev- och paketguide där man skriver in vikt + mått och får fram det totala portot direkt!
åh tacktack! ska kolla upp det