• lycra

Hur skicka ett par skor?

Säljer ett par stövlar på tradera men undrar hur jag ska skicka dem.. i en skokartong? Eller kan man bara lägga de i en plastpåse & skicka? Det är en vass klack så det kanske inte är så bra?

• Svar på tråden Hur skicka ett par skor?
  • Linda xxx

gud va lustigt att du frågar för jag säljer ett par brudskor och funderar på samma sak

• Celin

Emballaget påverkar ju vikten och därmed priset, men visst går det att skicka i en påse, kanske mer att rekommendera en vadderad påse, eller om du bara lindar tidning eller liknande just runt klacken. Lycka till!

• Fru Majsan

Jag har sålt skor på Tradera och ibland skickat i skokartong, ibland i platspåsar och wellpapp. Någon gång lindade jag in ett par skor i en massa papper och la dem i en sån där presentkartong man får när man köper barnkläder på HM, slog sedan in hela kartongen i wellpapp och skickade.

Plastpåse är nog inte att rekommendera om skorna är känsliga. Köparen vill ju säkert ha dem i helt skick när de kommer fram...

• Jojjanna

Skickade iväg skor igår som jag sålt på Tradera. Vissa skickades i skokartonger och eftersom de inte vägde mer än 2 kg så gick de som brev ändå. Andra skor skickade jag inlindade i tidningspapper + omslagspapper.

• lycra

men de går väl skrymmande eftersom de är mer än 3cm höga?

• Jojjanna

Ja, skrymmande blev det och det kostade bara 11:- extra.
    Gå in på www.posten.se så har de en brev- och paketguide där man skriver in vikt + mått och får fram det totala portot direkt!

Svar på tråden Hur skicka ett par skor?