hur vet man att katten är dräktig?
Min honkatt borde om jag räknat rätt och om det blev några kattungar ha ca 2,5-3 veckor kvar av dräktigheten. Men jag vet faktiskt inte om där är några ungar.
Hennes spenar har inte blivit rosa och hon är inte speciellt rund. Man kan inte känna nån mage på sidorna när hon står upp, däremot ser hon ganska bred ut när hon slänger sig på rygg och ska bli kliad på magen, vilket hon gör titt som tätt.
Däremot har hennes beteende ändrats den senaste veckan. Hon vill helst kela hela tiden, hon ligger på mig hela nätterna. De stunder vi inte har riktigt tid med henne så springer hon och skriker på oss och liksom hämtar någon. Följer jag med henne då så ska hon ha med mig in i sovrummet och så hoppar hon själv in och lägger sig i min garderob.
Men för det mesta ligger hon nånstans och sover, och då gärna i knät som sagt
Finns det några mer tecken man kan titta på, eller är det helt uteslutet att hon kan vara dräktig när inte magen är så rund på sidorna och spenarna inte är rosa?
Och jag ber er snälla, inga kommentarer om att man inte ska ha kattungar om man inte bedriver avel med raskatter för det är inte det jag undrar över