• Kakmonster

Silon-salvan...

Silon-salvan, ger den fläckar på kläderna som Inotyol gör? Min dotter har blivit jätteröd i halsvecket och nu har det börjat vätska sig lite... Hjälp, vad ska jag göra?

• Svar på tråden Silon-salvan...
  • ChinChin

Men varför salva? Pudra istället! I denna sommarvärmen ska man hålla huden torr!
    Prova får du se!

• Skogsflickan

Jag använder silonsalva på både stjärt,ljumskar o hals och den funkar bättre än andra och bättre än puder som klumpar ihop sig när dom kissar. Jag har inte märkt några fläckar utan det som blir går bort i tvätten.

• Kakmonster
    Skogsflickan skrev 2010-07-02 22:34:37 följande:
    Jag använder silonsalva på både stjärt,ljumskar o hals och den funkar bättre än andra och bättre än puder som klumpar ihop sig när dom kissar. Jag har inte märkt några fläckar utan det som blir går bort i tvätten.
    Tack för svar om fläckar! Kan hälsa att jag köpte Silon-salvan, och Bepanthen, Alsollösning (BVC-tanten sa det) och kompresser, men testade först potatismjöl och Dialon Kroppspuder och hon läkte på en gång! Jag är så glad!!! Men, nu har jag iallafall halva apoteket hemma om jag skulle behöva det nån annan gång...
  • Kakmonster

Kan tillägga att BVC-tanten tyckte att puder var en dålig ide... Det tycker inte jag, med facit i hand!

• ChinChin

Nej, det är ju det som är så märkligt,att många svenskar inte värdesätter puder! Vi är ganska salv-och-krämfixerade....
    När jag och min man var i Thailand för at adoptera vår son bev vi aningen förvånade då vi trädde in på barnhemmet..... Vita små spöken överallt! Detta var i blötheta april, då ingen vill åka till Thailand, vi snackar 40 grader och 100% luftfuktighet! Thaibarnen pudras alltså konstant överallt; hårfäste, ansikte, ja hela kroppen. Inte ett böjvecksexem eller röd fläck så långt ögat når.... Även vuxna såg vi med vita pudriga fläckar här och var.
    Vi tänkte: Det måste finnas en poäng i det här, thailändarna är ju experter på sitt eget klimat. Vi sket i alla salvor och gjorde likadant, och det har vi fortsatt med på alla våra resor och på sommaren hemma. Dessutom pudrar jag mig själv på fötter och i ljumskar jämt då det är varmt. Så fräscht!
    Så nu är det du och jag som måste omvända svenskarna! Hihi!

Svar på tråden Silon-salvan...