Silon-salvan...
Silon-salvan, ger den fläckar på kläderna som Inotyol gör? Min dotter har blivit jätteröd i halsvecket och nu har det börjat vätska sig lite... Hjälp, vad ska jag göra?
Silon-salvan, ger den fläckar på kläderna som Inotyol gör? Min dotter har blivit jätteröd i halsvecket och nu har det börjat vätska sig lite... Hjälp, vad ska jag göra?
Ingen som vet? Jag ska iväg snart till apoteket...
Men varför salva? Pudra istället! I denna sommarvärmen ska man hålla huden torr!
Prova får du se!
Jag använder silonsalva på både stjärt,ljumskar o hals och den funkar bättre än andra och bättre än puder som klumpar ihop sig när dom kissar. Jag har inte märkt några fläckar utan det som blir går bort i tvätten.
Kan tillägga att BVC-tanten tyckte att puder var en dålig ide... Det tycker inte jag, med facit i hand!
Nej, det är ju det som är så märkligt,att många svenskar inte värdesätter puder! Vi är ganska salv-och-krämfixerade....
När jag och min man var i Thailand för at adoptera vår son bev vi aningen förvånade då vi trädde in på barnhemmet..... Vita små spöken överallt! Detta var i blötheta april, då ingen vill åka till Thailand, vi snackar 40 grader och 100% luftfuktighet! Thaibarnen pudras alltså konstant överallt; hårfäste, ansikte, ja hela kroppen. Inte ett böjvecksexem eller röd fläck så långt ögat når.... Även vuxna såg vi med vita pudriga fläckar här och var.
Vi tänkte: Det måste finnas en poäng i det här, thailändarna är ju experter på sitt eget klimat. Vi sket i alla salvor och gjorde likadant, och det har vi fortsatt med på alla våra resor och på sommaren hemma. Dessutom pudrar jag mig själv på fötter och i ljumskar jämt då det är varmt. Så fräscht!
Så nu är det du och jag som måste omvända svenskarna! Hihi!