• Anonym (sugen)

Sex efter skrapning?

Läkaren sa till mig att jag kommer att blöda ungefär två veckor och att jag inte får bada, använda tampong eller ha sex under den tiden. Men jag slutade blöda senare samma dag som skrapningen, är det okej att ha sex då? Eller måste vi vänta tills två veckor har gått?

Om man använder kondom, spelar det någon roll? tänkte på infektionsrisken...

• Svar på tråden Sex efter skrapning?
  • Anonym

När jag skrapades så blödde jag väldigt lite samma dag som jag skrapades, men sen började det.

När skrapades du? Har det gått några dagar, nån vecka och du inte blödit tror jag inte det är någon fara.

• Anonym (sjuksköterska)

Förbudet är till för att undvika infektioner. Även om man inte blöder kan det ju vara öppet in genom livmoderhalstappen. Skulle inte rekomendera sex på en vecka om du inte vill ha infektion på köpet!

Ni får väl fixa myset på annat sätt :)

• Subklavia

Jag skulle vänta 2 veckor efter skrapningen eller 1 vecka efter att blödningen hade slutat. Blödde enbart den dagen jag blev skrapad.  Väntade dock ett tag att ha sex eftersom jag mådde så psykiskt dåligt efter mitt ma.

♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥
  • Atti

Jag gjorde en skrapning natten till i måndags och fick inte ha sex på 2 veckor och inte bada på 10 dagar. Jag blödde bara lite samma dag och var sedan blödningsfri tisdag och onsdag, men på onsdagskvällen kom det igång ordentligt. Nu blöder jag bara lite varje dag. Jag trodde också att jag slutat blöda men som sagt, den kom tillbaka.

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Marzenie o dziecko

Jag slutade blöda helt efter 7 dagar...hade sex samma dag...inga infektioner här..badade även i svarta havet samma dag.

• Mamaobabba

Jag blödde ytterst lite först veckan, sen slutade det. Men, nu har det kommit igång igen, även om det är lite och då har mina två veckor nästan gått.
    Så, jag skulle vänta.. Även om jag vet hur sugen man kan vara!

Svar på tråden Sex efter skrapning?