• oOoEoOo

VIT tapet

Hejsan!

Någon som har tips på vart jag kan köpa helvit tapet?
    Så slipper jag gå runt i alla affärer och leta/fråga ;)

Tack!

• Svar på tråden VIT tapet
  • CamillaG78

Första, bästa färgaffär kanske?

• oOoEoOo
    CamillaG78 skrev 2010-07-02 09:08:13 följande:
    Första, bästa färgaffär kanske?
    Jasså, finns det i en vanlig färgsffär? Trodde det var något mer sällsynt med helvit tapet ;b
     Jag får gå och kika helt enkelt!
  • SE10

Tänk dock på att en vit tapet inte alls är lika snygg som en målad vit vägg, då tapeten har väldigt fula skarvar som syns väl på en en färgad bakgrund. 

• SE10

enfärgad ska det så klart stå :)

• oOoEoOo
    SE10 skrev 2010-07-09 21:47:40 följande:
    Tänk dock på att en vit tapet inte alls är lika snygg som en målad vit vägg, då tapeten har väldigt fula skarvar som syns väl på en en färgad bakgrund. 
    Jo fast jag var hem till en kund genom ett jobb, och dom hadfe vit tapet och väggen var jättefin!! Jag har själv vitmålade väggar i 2 rum och det ger ett hela annan, mer "skrovlig" yta. Tapetytan är finare :)

Jag ska fundera lite, men det lutar åt att jag ska köpa vit tapet! Är det någon som testat så får ni gärna rekommendera någon!
  • lindalake

decorama har vita. bra med easy up, de är tjocka och inga gamla tapeter lyser igenom.

• LillTussa

Rusta har bra helvita tapeter, både med struktur och mönster och enfärgade.

Har ganska nyligt tapetserat kök och vardagsrum med rustatapeter och det funkade skitbra!

Vi har dock inte tapetserat med papperstapet, bara easy-up/non-woven.

Ecco har också en bra vit kollektion, "white collection" med snygga vita tapeter. 

Tänk bara på att om du köper på rusta så köp några rullar extra då de ofta inte håller i lager om du skulle behöva nån rulle extra när du tapetserar. Man kan alltid lämna tillbaka. 

• Hanna35

Jag har tapetserat med helvita tapeter i dotterns rum, köpte på K rauta, Blev jätte bra och täckte bra men ett tips är om tapeten under är färgad, att man målar vitt innan vid taket och där man skär tapeter, runt uttag och så. Lätt att det syns annars om man inte skär helt rakt :) 

Lycka till!

• oOoEoOo
    Hanna35 skrev 2010-07-16 01:07:50 följande:
    Jag har tapetserat med helvita tapeter i dotterns rum, köpte på K rauta, Blev jätte bra och täckte bra men ett tips är om tapeten under är färgad, att man målar vitt innan vid taket och där man skär tapeter, runt uttag och så. Lätt att det syns annars om man inte skär helt rakt :) 

Lycka till!
    TACK för svaret!

Nu hart jag en affär i sikte då jag ska köpa vita tapeter, ska kika på K-rauta!
    Är den heltäckande annars? man behöver inte måla all tapet under vit?
    Kanske syns iofs då jag kollar på den, tack igen! Skrattande
  • oOoEoOo
    lindalake skrev 2010-07-16 00:08:30 följande:
    decorama har vita. bra med easy up, de är tjocka och inga gamla tapeter lyser igenom.
    Det lät ju faktiskt bra med easy up också, visst är det sådana man kan limma på väggen och inte på tapeten? Ska kika på dom där, tack för svaret! :)
  • oOoEoOo
    LillTussa skrev 2010-07-16 00:41:08 följande:
    Rusta har bra helvita tapeter, både med struktur och mönster och enfärgade.

Har ganska nyligt tapetserat kök och vardagsrum med rustatapeter och det funkade skitbra!

Vi har dock inte tapetserat med papperstapet, bara easy-up/non-woven.

Ecco har också en bra vit kollektion, "white collection" med snygga vita tapeter. 

Tänk bara på att om du köper på rusta så köp några rullar extra då de ofta inte håller i lager om du skulle behöva nån rulle extra när du tapetserar. Man kan alltid lämna tillbaka. 
    Har kikat på Rusta, och det enda jag varit orolig för är att det ska vara ett sämre märke, men det behöver det ju inte vara! Kanske de flesta tapeter är i stort sett lika :)

Ecco ska jag också kolla på, borde ju finnas på de flesta färgaffärer!
    Tack tack
    !
  • Hanna35
    oOoEoOo skrev 2010-07-16 08:49:46 följande:
    TACK för svaret!

Nu hart jag en affär i sikte då jag ska köpa vita tapeter, ska kika på K-rauta!
    Är den heltäckande annars? man behöver inte måla all tapet under vit?
    Kanske syns iofs då jag kollar på den, tack igen! Skrattande
    Jag hade orange tapet under och det syndes inte sen, men fråga för säkerhets skull i färgaffären om tapeten under är väldigt mörk. Är säkert olika på olikas sorter hur väl de täcker.
  • LillTussa

När du köper tapet, och särskilt helfärgad, tänk på att kolla rullarna att det är samma färgbad på alla rullarna. Annars kan du få nån rulle som skiljer lite i färg.

Händer faktiskt. En kompis till mig upptäckte det när de tapetserat färdigt.. Lagom roligt.. 

• SE10
    oOoEoOo skrev 2010-07-10 08:50:47 följande:
    Jo fast jag var hem till en kund genom ett jobb, och dom hadfe vit tapet och väggen var jättefin!! Jag har själv vitmålade väggar i 2 rum och det ger ett hela annan, mer "skrovlig" yta. Tapetytan är finare :)

Jag ska fundera lite, men det lutar åt att jag ska köpa vit tapet! Är det någon som testat så får ni gärna rekommendera någon!
    Du får använda roller med kortare strån, då blir resultatet slätare förutsatt att väggen är slät från början. Bra färg är också ett måste, inget från rusta eller liknande med andra ord, utan nåt från en riktig färghandel så som nordsjö eller motsvarande gäller.

Inget klår målat när det gäller vita väggar, så är det bara.
  • amasonas

Jag letade helvita tapeter läänge och det visade sig vara svårare än jag trott!

Näst intill alla vita tapeter har olika slags "mönster" typ lite flammiga eller liknande, Till slut hitade jag en skitsnygg helvit tapet från DURO

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • flixflax

Har boråstapeters plain. Den är helvit, finns i två nyanser.

Svar på tråden VIT tapet