VIT tapet
Hejsan!
Någon som har tips på vart jag kan köpa helvit tapet?
Så slipper jag gå runt i alla affärer och leta/fråga ;)
Tack!
Hejsan!
Någon som har tips på vart jag kan köpa helvit tapet?
Så slipper jag gå runt i alla affärer och leta/fråga ;)
Tack!
Första, bästa färgaffär kanske?
Tänk dock på att en vit tapet inte alls är lika snygg som en målad vit vägg, då tapeten har väldigt fula skarvar som syns väl på en en färgad bakgrund.
enfärgad ska det så klart stå :)
decorama har vita. bra med easy up, de är tjocka och inga gamla tapeter lyser igenom.
Rusta har bra helvita tapeter, både med struktur och mönster och enfärgade.
Har ganska nyligt tapetserat kök och vardagsrum med rustatapeter och det funkade skitbra!
Vi har dock inte tapetserat med papperstapet, bara easy-up/non-woven.
Ecco har också en bra vit kollektion, "white collection" med snygga vita tapeter.
Tänk bara på att om du köper på rusta så köp några rullar extra då de ofta inte håller i lager om du skulle behöva nån rulle extra när du tapetserar. Man kan alltid lämna tillbaka.
Jag har tapetserat med helvita tapeter i dotterns rum, köpte på K rauta, Blev jätte bra och täckte bra men ett tips är om tapeten under är färgad, att man målar vitt innan vid taket och där man skär tapeter, runt uttag och så. Lätt att det syns annars om man inte skär helt rakt :)
Lycka till!
När du köper tapet, och särskilt helfärgad, tänk på att kolla rullarna att det är samma färgbad på alla rullarna. Annars kan du få nån rulle som skiljer lite i färg.
Händer faktiskt. En kompis till mig upptäckte det när de tapetserat färdigt.. Lagom roligt..
Jag letade helvita tapeter läänge och det visade sig vara svårare än jag trott!
Näst intill alla vita tapeter har olika slags "mönster" typ lite flammiga eller liknande, Till slut hitade jag en skitsnygg helvit tapet från DURO!
Har boråstapeters plain. Den är helvit, finns i två nyanser.