• jaghopparhögt

Intorkade bläckpennor

Hittade en rejäl samling gamla intorkade bläckpennor idag när jag städade ur en garderob.
    Endast 3 av 22 fungerar att skriva med. Finns det något knep för att väcka upp de intorkade eller är det bara att slänga?

• Svar på tråden Intorkade bläckpennor
  • LyckligtSlut

Om det går att skruva upp och droppa i lite vatten i själva pennan med bläcket (alltså röret) och sedan skruva ihop och skaka för att lösa upp det (gärna i en plastpåse så du inte får bläck över tapeten) så kanske de går att använda.

PMS året runt :(
  • flickan85

vanliga bläckpennor? Finns 2 bra sätt. Elda lite på kulspetsen eller måls lite med pennan under en sko. Oftast är det inte bläcket som torkat utan den lilla kulan på spetsen som kärvat ihopp.  lycka till

• jaghopparhögt
    flickan85 skrev 2010-07-02 07:35:50 följande:
    vanliga bläckpennor? Finns 2 bra sätt. Elda lite på kulspetsen eller måls lite med pennan under en sko. Oftast är det inte bläcket som torkat utan den lilla kulan på spetsen som kärvat ihopp.  lycka till
    Testade först att måla lite under en sko men det gick inte alls, sen prövade jag att elda och det fungerade supebra!
    Har fått liv i 6 pennor hittills :)
  • flickan85
    jaghopparhögt skrev 2010-07-02 17:23:55 följande:
    Testade först att måla lite under en sko men det gick inte alls, sen prövade jag att elda och det fungerade supebra!
    Har fått liv i 6 pennor hittills :)
    Det måste vara gummisula! brukar skrämma igång de flesta pennorna!
  • jaghopparhögt
    flickan85 skrev 2010-07-02 20:15:49 följande:
    Det måste vara gummisula! brukar skrämma igång de flesta pennorna!
    Struntsamma, eldamed tändare fungerade ju perfekt.
    Helt magiskt ju, hade jag igen aning om.
Svar på tråden Intorkade bläckpennor