• Swinghunny

Morötter? Kan man äta det?

Kan man äta morötter eller är det  "farligt / skadligt"? Är ju karoten i det?

Life is like a rollercoaster!
  • Svar på tråden Morötter? Kan man äta det?
  • Swinghunny

Menade ju för fostret (inte mig själv) kanske jag ska tillägga....

• Lillasolen30

Ja det kan du göra.

Bara insjöfisk du inte ska äta.

• Redhead80

Inte heller opastöriserade mjölkprodukter och mögelostar. Rått kött och fisk om fisken inte varit fryst i minst 3 dygn. Lever ska man inte heller äta men leverpastej ska gå bra...

• Swinghunny

ok, för karoten är ju inte så hälsosamt, tänket att det kanske var skadligt för fostret. Vi nordbor ska ju tydligen inte äta för mkt karoten

• Här och nu

Morötter är det mest harmlösa du kan äta.

• Här och nu

Fast min son var lite gul när han föddes. Jag rekommenderades att frossa morötter pga mitt godissug. Det var inte gulsot han hade, utan mycket troligt var morötterna orsaken. Men det är inget farligt.

• Satiin

Satt precis och undrade, jag stoppar i mig morötter hela tiden.
    För att få bort sötsug och röksug (nu känner jag inget alls längre! yey!)
    och kan vakna mitt i natten och vilja ha en morot.
    eftersom jag knappt har något pigment så gör det inget om ungen blir lite gul! hah!

• Här och nu
    Satiin skrev 2010-07-02 11:44:25 följande:
    Satt precis och undrade, jag stoppar i mig morötter hela tiden.
    För att få bort sötsug och röksug (nu känner jag inget alls längre! yey!)
    och kan vakna mitt i natten och vilja ha en morot.
    eftersom jag knappt har något pigment så gör det inget om ungen blir lite gul! hah!
    Ja, morötter var dö effektivt mot sötsuget. Han var så söt min lilla morots-bebis!
  • Lorelei

Jag levde på morötter första 6 mån med andra barnet. Var det enda jag fick ner utan att bli illamående. Och hon var varken orange eller gul när hon föddes ;) Däremot verkar hon ha större tendens att få en fin solbränna än resten av familjen så det kanske bara var positivt! Med sonen kunde jag inte med morötter alls utan levde på broccoli och han älskar broccoli idag men är fullkomligt kritvit och har svårt att bli solbränd. Hm... why och why åt jag inte morötter med honom?

Svar på tråden Morötter? Kan man äta det?