• TopFrill

    Pappaledig i Stockholm

    HEJ!


     


    Sambon pratar alltid om mammagruppen och hur roligt dom har!


    Varför ska vi farsor inte ha detsamma?


    Någon som har träffat några som "snackade" om att ses på fika/öl men inget blev av?


    Jag har personligen precis gått på min pappaledighet och det är hur kul som helst, vi är ute och cyklar och fikar: jag och min grabb men det skulle vara kul och träffa någon annan pappa.


    självklart är mammor välkomna också.


    Dagens pappor är inte lika macho längre? och vi behöver definitivt inte vara det heller.


     


     


    Tycker att det är lite för lite pappaträffar, några gånger sen är det över. nä.


    Vad anser ni andra ?


     

  • Svar på tråden Pappaledig i Stockholm
  • Ralgen

    jag väntar också barn i december då kan vi göra stan osäker..

  • TopFrill

    Första dagen igår och jag ska vara hemma till mitten på september.


    Har så mycket skoj med grabben på dagarna!


     


    december kommer min nästa, då kan jag defintivt behöva lämna syskonet och mamma ifred så jag och grabben får hitta på nåt under tiden.

  • abraxe

    Jag blir pappa ledig i höst någon gång, vi har inte bestämt när änu.
    Jag har "inkräktat" på mamma gruppens promenader några gånger! ;)

    Problemet med pappa träffar eller rättar sagt att ragga pappor på FL är att vi verkar vara en brist vara här... ;)

    Var i Stockholm bor ni? Själv bor jag ute i Tyresö.

  • TopFrill

    Jag vet hur det är.


    Vi bor i Farsta, så det är ju inte så långt bort.


    Men så är det alltid att ragga pappor.


    Jag var på en pappagruppp och det snackades om att vi skulle ses mer men såklart blev det inget.


     


    Jag är ledig hela sommaren sen jobbar jag 4mån innan jag blir ledig några veckor med nya. sen blir det nog inget förän nästa sommar.


     


     

  • abraxe

    Jag är inne lite på att försöka hålla kvar vid den gruppen som mammorna redan har då det är föräldrar i närheten. Lättare för barnen att hitta varandra och få lite vänner när dom växer upp då ju!
    Inte sagt att man inte kan hitta fler att träffa då med men det är en tanke jag har i alla fall! 

  • aew

    Hej.

    Nyligen pappaledig med min Anton. Hakar gärna på en promenad eller nått ifall någon känner för det. Bor i Hökarängen och är bilburen vid behov.

    Simma lugnt, Alexander

  • Gobzee

    I had my first day of papa leave yesterday. Exhausted! I will be off for six months and I think I'm going to love it. Where does you group meet up? I am out in Bromma.

     


  • abraxe

    Jag har precis lagt in om pappaledighet till den 16/10! :)
    Preliminärt till sista februari men det kanske förlängs! :) 

Svar på tråden Pappaledig i Stockholm