• Strangely

Spola av vagn i duschen?

Hej! Min fråga är om det går att spola av en barnvagn i duschen Utan att det finns risk för att den blir förstörd? Har köpt en begagnad och klädseln går inte att ta av.

• Svar på tråden Spola av vagn i duschen?
  • MammaTillFelicia

går inget av klädseln att ta av? hur gammal är vagnen (om jag får vara nyfiken *L*)
    annars går det nog jättebra, bara du ser till att den får torka ordentligt sen! ska vara om ngn platta (tex i ryggen) är gjord av nåt material som inte klarar vatten, men de brukar ju vara av trä.

• Strangely

Jag har köpt en sulky på tradera som vi ska ha när Vi åker till Turkiet i sommar, Har inte hämtat den än så Jag är inte helt säker på att klädseln Inte går att ta av. De är en Avanti moving light. :)

• MammaTillFelicia

jag tror absolut att klädseln går att ta av, så det är nog inget problem, men suffletten brukar inte gå att ta isär, så den kan du ju skölja i duschen, det har jag gjort med andra vagnar flera ggr, om den varit skitig har jag gnidit in med nån fläcktvål (citron eller galltvål) låtit verka och sköljt av, superlätt!

• Snooze

Jag spolar av alla våra vagnar med högtryckstvätten med jämna mellanrum och låter dom självtorka antingen ute i solen eller inne med kupéfläkt.

Svar på tråden Spola av vagn i duschen?