• KikiBoo

hur länge sitter gulsot i?

Min son är 2 veckor och 4 dar gammal och har gulsot. Han behövde ingen behandling för de va inte så farligt. Sa bara åt mig å amma mkt om dagarna så han blir pigg å mkt soljus. Ammar gör jag som en tok å han har blivit piggare å passar på å va ute när de är sol ute å så.. men gulsoten vill inte riktigt ge med sig.. hur länge kan bebisar ha gulsot?

• Svar på tråden hur länge sitter gulsot i?
  • Eliin

min dotter hade gulsot men det va ganska mycket så hon fick sola i 2 dygn och få ersättning och amning och det va borta på 2 dygn. Ring BVC och hör.

• KikiBoo

vi går på bvc besök en gång i veckan å kollar.. få se nu om de blivit nå bättre *hoppas* Tycker juh att de borde ge med sig snart..

• Eliin

har han blivit något bättre med färgen?? Annars kanske de kan göra en ny billicheck och kolla så det inte stigit så det behövs sollampa?

• KikiBoo

han e juh fortfarande gul.. men han har blivit piggare, så de är juh bra!
    Få se vad dom säger på bvc nu på fre..

• Malin L

MIn gosse fick ligga i en sådan där billy bed för sin gulsot, han är 2 månader nu och ögonvitorna är fortarande lite gula sa läkaren nu på undersökningen.
    Det tar nog lite tid innan det går ur kroppen.

• Tate

Vår son fick sola i tre veckor (för tidigt född) och sedan var han gul i ett antal månader. Det tar ett tag innan det går ur helt.

Svar på tråden hur länge sitter gulsot i?