• Erik St

Graco Cosmic Comfort S i Skoda Octavia Kombi

Hej
    Här kommer ännu en sådan där tråd om bilbarnstol. Skrattande
    Är på jakt efter bakåtvänd stol för våran dotter som nu är 5 månader. Har letat runt här på forumet efter information om vad folk tycker och tänker om olika modeller, framåtvänd, bakåtvänd m.m. Finns så många olika åsikter så jag blir tokig.

Nu är läget så att jag bor på Island och just nu denna helgen har de 30% rabatt på bilstolar så jag tänkte passa på att spara lite slantar då det mesta är allt för dyrt här vanligtvis. Utbudet är inte så stort men jag har fastnat för Graco Cosmic Comfort S. Tyvärr säger en del här inne på forumet att den är stor och inte får plats i alla bilar. Jag har ingen möjlighet att prova innan jag köper och undrar nu om någon här har provat den i en skoda octavia kombi.

Tycker stolen verkar ok, då den följer med barnet ganska länge. Först som bakvänd och sedan framåtvänd.
    Tacksam för all hjälp.

• Svar på tråden Graco Cosmic Comfort S i Skoda Octavia Kombi
  • strawberrygirl

Hej!

Vi har en skoda octavia kombi.. Och en Akta Graco Cosmic Comfort S! Just nu är det lillebror på 9 månader som sitter i den bredvid storebror som sitter i en bakåtvänd britax. Och det fungerar jättebra. Tillochmed jag får plats där bak..

Stolen har testats både fram och bak, och den sitter bra överallt. Nu är den i mitten..

Lycka till!

• Erik St

Tack för snabbt svar strawberrygirl

Jag ringde butiken och de sa att det kunde vara en aning trång för den som sitter framför om man placerar barnstolen bakåtvänd. Antar att man då skjutit fram famsätet så stolen får bra plats där bak.

Är det ok att sätta stolarna i mitten? Det är ju ett alternativ i sådana fall. Är det inte krånglit då att sätta barnet i och ta ur?

Verkar som att det får bli denna stol. Med 30% rabatt blir priset här på Island vad det skulle kosta att köpa den i Sverige. Skrattande

• tinis77

Jag har en bakåtvänd stol i mitten på min bil, och jag tycker inte det är så krångligt att ta i och ur barnet.
    Stolen tar lite mindre plats när den står i mitten, eftersom den kommer lite mellan sätena då. Sen kan den även placeras med klacken på sätet ist för nedanför så tar den ännu mindre plats.
    Den bör däremot inte användas framåt! Bakåt funkar den alldeles utmärkt, men framåtvänd är den inte bra alls. Dålig bältesstyrning, stolen är tung och viktgränsen är 25 kg även framåt så det behövs ändå en bältesstol. Bättre att använda stolen bakåt tills den är urvuxen (25 kg lr öronen vid kanten).

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • sahara sahara

Jag tyckte att det blev trångt i framsätet när man hade den bak, men det funkade, och det gick att sitta fram, om än lite obekvämt.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Erik St

Nu är den köpt iaf. Då bär det av till nästa inköp. En sulky Skrattande
    Fanns enormt massa trådar om det med här i forumet.

Tack för all fin information angående bilbarnstolen

Ciao

Svar på tråden Graco Cosmic Comfort S i Skoda Octavia Kombi