• Anna83a

Molvärk i ryggen/svanken...förlossning på g?

Kom igen nu tjejer ge mig lite hopp här! Är inne på BF+9 idag o har sen igår kväll haft molvärk i ryggen. Långt ner mot svanken. Kan det va ett tecken på att värkarna är på gång? Är det nån som det har börjat så för o att det sen inte tagit alltför lång tid innan det satt igång? Sammandragningar o molvärk i magen (typ mensvärk) har jag haft i en månads tid nu. Men ryggen är en ny känsla...

• Svar på tråden Molvärk i ryggen/svanken...förlossning på g?
  • Lilla JJ

Min kompis hade enbart ont i ryggen när hon hade värkar. Så det är klart att det kan vara på G. Håller tummarna för det. För BF +9 jag skulle bli galen.
    Släpper smärtan i ryggen emellan eller är det där lika starkt hela tiden?

Lill*n beräknas komma 2/8
  • Redhead80

Så började det för mig igårkväll och sedan fick jag starkare värkar frammåt småtimmarna som resulterade i att slemproppen gick. Sedan lugnade det ner sig och fortsatte som molvärk i ryggen med svaga toppar ca var 10:e min. Nu har jag haft några rejäla värkar igen men inga riktigt regelbundna. Enl. BM på förlossningen kan det ta ett par dygn till om jag har otur... Hoppas på turen!
    Lycka till!

• Snäckan84

Precis så hade jag när min förlossning startade så jag håller tummar och  tår att de är på G :)

• Anna83a

Åh tack för dom svaren! Nu fick jag lite hopp känner jag =) Som sagt på BF+9 griper man efter varje halmstrå Även om jag skulle få värkar som klingar av igen så är jag nöjd med det för då händer det iaf något. Det är ungefär samma grad av molvärk hela tiden...kanske något starkare när det kommer en sammandragning men inget som jag kan klocka direkt. Min slempropp har inte lossnat vad jag vet så kanske den är på g oxå då!
    Lycka till du oxå Redhead80! =)

• minigris

Så hade jag en hel dag när jag fick min son men jag fattade inte alls att det var på gång, trodde bara att jag hade lite ont i ryggen som gravidkrämpa. Sedan kl 12 på natten tilltog det lite grann i ryggen och direkt därefter gick vattnet. Värkarna kom igång direkt (nu mer i magtrakten) med 2 min mellan och det tog en timme innan jag var 10 cm öppen! Helt galet! Jag tror att jag gick och smygöppnade mig hela den där dagen, vilket gör att jag denna gång är extremt uppmärksam på diffus ryggvärk. Någon slempropp såg jag förövrigt aldrig röken av. Hoppas du e på gång!!!

• Anna83a
    minigris skrev 2010-07-03 21:44:47 följande:

Så hade jag en hel dag när jag fick min son men jag fattade inte alls att det var på gång, trodde bara att jag hade lite ont i ryggen som gravidkrämpa. Sedan kl 12 på natten tilltog det lite grann i ryggen och direkt därefter gick vattnet. Värkarna kom igång direkt (nu mer i magtrakten) med 2 min mellan och det tog en timme innan jag var 10 cm öppen! Helt galet! Jag tror att jag gick och smygöppnade mig hela den där dagen, vilket gör att jag denna gång är extremt uppmärksam på diffus ryggvärk. Någon slempropp såg jag förövrigt aldrig röken av. Hoppas du e på gång!!!

Oki då kanske det är så att jag går o smygöppnar mig oxå o att det går fort sen. För nu har jag haft värk som kommer o går i ryggen i flera dagar. Sen igår eftermiddag så har det blivit lite mer intensivt men gör fortfarande inte så värst ont. Visst känns det när det kommer så man stannar upp lite i det man gör men inte så att jag skulle vilja ta nån värktablett eller liknande. Det försvinner alltid under natten. Har ine kunnat klocka nånting.
    BF+11 idag så snart borde hon ju vilja komma ut =)
Svar på tråden Molvärk i ryggen/svanken...förlossning på g?