• Sussgirl

Äter era små dåligt nu i värmen?

Hej!

Äter era små dåligt i värmen?

Min lilla nu 1 år som annars är väldigt matfrisk vill knappt äta (håller på att få fler tänder också..vet inte om det är det som påverkar också..)
    Tänkte om det kan påverka med värmen nu.. eller om det är tandspöket.. hoppas dom kommer snart-syns vitt under tandköttet.

Mvh Susanne

• Svar på tråden Äter era små dåligt nu i värmen?
  • justine

min tjej äter som vanligt tycker jag. däremot så åt hon sämre när hon skulle få tänder. men sen e ju alla olika...en del äter säkert mindre i värmen

• ELLEoClara

Min tjej på 14 mån äter sämre just nu, är ett matvrak annars. Vet inte om det är en "fas" eller värmen.

Skulle tro att det är en blandning av att hon dricker sig mätt ( blir mycket extra vätska ) och att hon inte riktigt har tid att äta utan vill leka istället. 

• Gravid2008

Min 16 månaders äter mer eller mindre som vanligt. Hon älskar mat och gör det nu med, äter nästan mer, men inte alltid samma tider, lite som en kamel.

• LitenBlomma

Både min 2 åring och min 10 månaders äter dåligt nu i värmen, jag med!

-02 -08 -09
  • HJ83

Ja min lilla tjej äter också sämre. Jag gick och funderade över det häromdagen, men så länge hon dricker ordentligt så kan det väl inte va nån fara eller?
    Hon är ju fortfarande lika pigg och sprallig som alltid.
    Men det e ju inget gott att äta när det är 30 grader varmt ute.

• Tokstolla

Min är strax 8 mån och han äter faktiskt bättre. Kan bero på att han delvis är törstig eller växer mkt just nu. 

• Sussgirl

Var nog tänderna som gjorde ont, gav alvedon och sen fick hon aptit.. äter som vanligt nu igen *glad*
    Men vägrar nu välling på kvällen.. hmm!
    Får äta gröt och smörgås med mjölk till istället.. kan vara värmen eller bara tillfälligt..vetej.
    Värmen gjorde det nog ännu värre när hon hade ont..

• susandra

Yes.
    Min tjej som blir ett år i veckan, äter mycket sämre nu i hettan....
    Annars proppar hon i sig allt hon kan få, hur ofta som helst.
    Men det enda hon verkligen vill ha nu är frukt! I massor! Och dte känns ju tryggt, både vitaminer & vätska!

Och det sägs ju att  barn i vårt rika land, i princip inte kan få i sig så lite att de blir undernärda &  sjuka av det (dvs om det är en kortare period som barnet inte vill äta mer än tex. en viss sorts mat, eller bara ett mål/dag etc... Det är ju rätt vanligt att barn matvägrar nån gång under uppväxten!)

Jag vet ju inte om dte stämmer, men jag har hört & läst det på många håll. 

Så jag hoppas inte vi ska behöva va oroliga, utan kunna njuta av värmen & proppa i våra ungar frukt & vatten!
    Ha dt tbra!
    S

En Dotter Två mammor
  • Mochride

Ibland äter hon lite sämre och jag tror att det har med värmen att göra. jag får själv lite sämre aptit på grund av värmen.

Svar på tråden Äter era små dåligt nu i värmen?