• IdAahoO

Varför finns inte foppatofflor i små storlekar?

Min dotter började gå innan hon var 10 månader och fyller nu snart 1 år. Hon är ganska liten till växten och har små fötter. Nu när det är så varmt skulle hon behöva några tofflor eller sandaler i typ foppatoffelmodell, som är lätta och luftiga. Hon har flera olika par Kavatskor och sandaler i st 18 som passar men de är för varma nu, till och med sandalerna. Vet någon om det finns så små foppatofflor någonstans? De får inte vara större än storlek 18...  Har letat överallt men hittar bara från storlek 20/21 vilket är flera centimeter för stort.

• Svar på tråden Varför finns inte foppatofflor i små storlekar?
  • Pearlisen

har oxå sett det. bla på skopunkten som Hannah76 redan påpekat

• Tuvan07

jag köpte på team sportia st 17.

• IdAahoO

Okej, på skopunkten fanns det inga när jag kollade sist men på team sportia ska jag kolla, tack!

• Gustie

Kolla på marknader och festivaler nu på sommaren, de brukar ju ha.

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Ssunshine

pöå babyproffsen har dom vid badprodukterna.
    de flesta sportbutiker säljer inte mindre än 20-21 i croccs

hittade mina på skokanonen , fanns inga mindre där än 20-21

veni vidi vici
  • Marsflickan78

Vi köpte våra foppisar i stl 18 på Babyproffsen förra året.

• Katarina76

Foppatofflorna är så sladdriga att det är nog bra att de inte säljs i mindre storlekar än så. De 1-åringar jag ser i dem kan ju knappt gå p g a skorna.

• mia567

En kompis pappa är ortoped med inrikting mot barn. Han avrader starkt fran att använda "foppa-tofflor" till barn, mer än som tillfällig sko till/fran standen tex. Tofflan ger inget stöd alls för foten, vilket sma barn behöver.

• IdAahoO

Tack för svar! Nej, foppatofflorna är säkert inte speciellt fotriktiga och stabila men hon skulle bara ha dem då och då på riktigt varma dagar. För vad skulle hon annars kunna ha? Som inte är för varma...

• Dr Mupp
    IdAahoO skrev 2010-07-04 08:51:22 följande:
    Tack för svar! Nej, foppatofflorna är säkert inte speciellt fotriktiga och stabila men hon skulle bara ha dem då och då på riktigt varma dagar. För vad skulle hon annars kunna ha? Som inte är för varma...
    barfota, det är mina barn så mycket det bara går, sen har de vanliga sandaler. Mina fick paxsandaler första sommaren i storlek 18 som var luftiga iom att de var som en vanlig sportsandal. Sportsandaler är svalare än foppatofflor. Foppatofflor blir svettiga och äckliga eftersom de inte andas alls.
Svar på tråden Varför finns inte foppatofflor i små storlekar?