ta med korv i termos
ja hur gör man skall man ta med kokande vatten o lägga i korven sen eller skall man lägga i korven o slå på vatten innan man åker dit. De skall ätas ca 4 timmar efter avresa
ja hur gör man skall man ta med kokande vatten o lägga i korven sen eller skall man lägga i korven o slå på vatten innan man åker dit. De skall ätas ca 4 timmar efter avresa
Jag skulle låta korven och vattnet vara i från början..
ingen som vet hur man gör termoskorv???
Det lär funka hur du än gör. Om du lägger i korven efteråt får du räkna med att det tar en bra stund innan den blir genomvarm.
Fast... med tanke på hur apvarmt vi haft det idag kanske isglass i termosen är ett bättre alternativ?
koka korven först. sen tar du litet av spadet och häller i termosen och locket på. Har du kokt vatten i hela spricker nog korven
Men har ni inte hört att man inte får ge barnen korv?? De ska ha oxfilé och Lax.
Måste du ha korven kokt?
Stek korven och lägg den i termosen. Men skölj tremosen i hett vatten innan, du lägger i korven.
Den håller sig varm då.
är det 4 timmar det handlar om skulle jag koka vatten oich ha i salt i termosen och ta i korven sen en 20-30 min innan det skall ätas. k'nns inte så fräscht att ha korven varm i 4 timmar faktiskt och korv behöver man inte koka, den är redan kokt och behäver bara värmas.
Vi lade i korven o termos, slog på kokande vatten,3 kryddpeparkorn och sen var de klara till lunch klockan tolv. Vi åt med god aptit trots värmen :) definitivt göras om på picnickar