• Stor mamma

ta med korv i termos

ja hur gör man skall man ta med kokande vatten o lägga i korven sen eller skall man lägga i korven o slå på vatten innan man åker dit. De skall ätas ca 4 timmar efter avresa

• Svar på tråden ta med korv i termos
  • Stor mamma

ingen som vet hur man gör termoskorv???

• Stor mamma
    Waersta skrev 2010-07-02 20:19:15 följande:
    Jag skulle låta korven och vattnet vara i från början..
    tack tusen tack, då provar jag så i morgon
  • saltabanditen

Det lär funka hur du än gör. Om du lägger i korven efteråt får du räkna med att det tar en bra stund innan den blir genomvarm.

Fast... med tanke på hur apvarmt vi haft det idag kanske isglass i termosen är ett bättre alternativ?

Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under E
  • Stor mamma
    saltabanditen skrev 2010-07-02 20:22:10 följande:
    Det lär funka hur du än gör. Om du lägger i korven efteråt får du räkna med att det tar en bra stund innan den blir genomvarm.

Fast... med tanke på hur apvarmt vi haft det idag kanske isglass i termosen är ett bättre alternativ?
    värre hetta skulle det bli imorgon- nej men det är smidig lunch åt hungriga barn på hundutställning, sen har vi med massa kall dryck och skugga. Åhhh vad jag önskar min beställning på utställningstält hade kommit men det dröjer nog en vecka till då det var lång leveranskö

Isglass i termos
  • MimmiPigg2010

koka korven först. sen tar du litet av spadet och häller i termosen och locket på. Har du kokt vatten i hela spricker nog korven

• MBert
    MimmiPigg2010 skrev 2010-07-03 00:12:54 följande:
    koka korven först. sen tar du litet av spadet och häller i termosen och locket på. Har du kokt vatten i hela spricker nog korven
    Nej, man behöver inte koka korven först. Den blir varm av det heta vattnet och spricker inte.
  • Smultron ett

Men har ni inte hört att man inte får ge barnen korv?? De ska ha oxfilé och Lax. {#emotions_dlg.djavulsk}

Jag är den som är den!
  • avilo

Måste du ha korven kokt? 
    Stek korven och lägg den i termosen. Men skölj tremosen i hett vatten innan, du lägger i korven.
    Den håller sig varm då.

• Ylwis

är det 4 timmar det handlar om skulle jag koka vatten oich  ha i salt i termosen och  ta i korven sen en 20-30 min innan det skall ätas. k'nns inte så fräscht att ha korven varm i 4 timmar faktiskt och  korv behöver man inte koka, den är redan kokt och behäver bara värmas.

Mamma till Alvyn 051015
  • Stor mamma

Vi lade i korven o termos, slog på kokande vatten,3 kryddpeparkorn och sen var de klara till lunch klockan tolv. Vi åt med god aptit trots värmen :) definitivt göras om på picnickar

Svar på tråden ta med korv i termos