HäxanSurtant3 skrev 2010-07-03 21:57:45 följande:
Jag har inga släktingar alls i stan , de bor 30 mil bort. Jag fick helt sonika ta bussen till Vc då febern steg till nästan 41 grader trots alla knep och feber-nedsättande. Han har ngt virus i halsen.
Testade köpa en liten poll med vatten att ställa på balkongen som han plaskade i då febern gått ned lite på mediciner. Sedan så körde jag med korsdrag och att han får dricka lite och ofta.
Själv är jag HELT SLUT nu av oro och sömnbrist....Han har haft 3 episoder mdd slapphet och frossa då febern rusar uppp...då blir man ju lite matt som mamma! Men nu skall jag varva panodil och ipren så de överlappar precis. Febern rusade upp i natt till 41 grader bara 2 timmar efter panodilen så det var lite jobbigt. Men nu har jag nog hittade rätta intervallen här för medicinering.
Men usch... Jag lider med dig (och din son!) Lägg en fuktig handduk över honom en stund, det svalkar skönt. Inte alltid det funkar med korsdrag, vi bor i lägenhet och har ständigt korsdrag, och trots det är det 28 grader varmt här inne. :S Sjönt att du hittat rätt intervall med mediciner, och jag hoppas han blir frisk snart! Där jag bor kan man ringa taxi och be dem handla och köra grejerna hem till en, så slipper man ut och fara själv. Om det blir kris efter en fläkt till exempel... :S