• vadskajaghetadå

ge bort en tusenlapp i bröllopspresent?

hade tänkt lägga 1000 kr på min kompis bröllopspresent och det bästa kompisen vet, som har allt annat, är att resa. där är ju inte tusen kr så mycket.
    kunde köpt på ticket också men är det bara helt fel och tråkigt att ge "rena" pengar i ett kuvert (+kort)

• Svar på tråden ge bort en tusenlapp i bröllopspresent?
  • Engfield

När min kompis gifte sig växlade jag in US dollar och gjorde ett riktigt amerikanskt paket av det hela, med reseguide och inslagning som verkligen skrek USA... det var dit de skulle på bröllopsresa och det var verkligen uppskattat!

• vadskajaghetadå

dom ska till malaysia i höst tycker du jag ska försöka växla? måste sticka nu i så fall.

hahaha bröllopet äger rum eh i dag 13.30

• Engfield

Oj då

Vet inte hur det funkar med Malaysiska pengar... kanske inte lönar sig att växla in utan blir mest en massa avgifter? Vissa valutor får man ju inte växla in till heller i Sverige.... Hmm... svårt Jag vet faktiskt inte hur jag skulle ha gjort... att ge kontanter kanske vissa tycker är tråkigt men hellre det än något onödigt skräp. Jag tror nog egentligen att de uppskattar svenska pengar också... de kanske till och med redan har växlat in till resan?

• norgesessan

Nu hinner du kanske inte, men jag hade växlat in pengarna i mindre valörer, kanske 50 lappar, och snurrat blommor av dom och tejpat fast på trägrillpinnar, så det hade sätt ut som ett fång med blommor.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Och rullat nåt papper runt det hela, som man gör med riktiga blommor.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Engfield
    norgesessan skrev 2010-07-03 09:54:08 följande:
    Och rullat nåt papper runt det hela, som man gör med riktiga blommor.
    Det där var ju en jättebra idé! Den röstar jag på att hon ska göra
  • eec82

Annars har ju forex presentkort med. Superbra. Gav jag bort då min vän gifte sig ihopp med en liten reseguid om london de skulle dit.

• vadskajaghetadå

tack för tipsen
    jag hade tänkt åka till forex..hmm men jag vet inte, tänkte springa ner till centrum och ta ut pengar, ska se vad dom har nere i blomsteraffären.

• vadskajaghetadå
    norgesessan skrev 2010-07-03 09:53:27 följande:
    Nu hinner du kanske inte, men jag hade växlat in pengarna i mindre valörer, kanske 50 lappar, och snurrat blommor av dom och tejpat fast på trägrillpinnar, så det hade sätt ut som ett fång med blommor.
    det var superbra men jag är alldeles för talanglös.
Svar på tråden ge bort en tusenlapp i bröllopspresent?