• Thereseprivat

Vilken gynekolog ska man välja? Malmö eller Trelleborg?

Jag gick i Malmö hos en gynekolog/barnmorska när jag väntade mitt första barn och var nöjd.
    Sedan flyttade vi till Trelleborgs trakten och nu är jag gravid igen och funderar på om man ska byta över till en barnmorska/gynekolog i Trelleborg.
    Tänkte att det kunde vara trevligt att vara i Trelleborg för att man då lär känna andra där ifrån genom mammagrupp osv.

MEN nu har jag en kompis som går på Gynhälsan i Trelleborg och är nöjd med barnmorskan men säger att gynekologen (manlig) är helt värdelös och hårdhänt. Har läst recentioner på nätet och det tycks vara en del som tycker lika dant.

Någon som går på Gynhälsan och som tycker något?

Mitt dilemma är nu om jag ska skriva in mig i Malmö där jag vet att det är bra eller om jag ska välja Gynhälsan och stå ut med gynekologen, det är ju trots allt bara en gång man träffas honom för sedan är det ju barnmorskan man träffar och alla ultraljud görs ju på Cura i Malmö.

Tack för synpunkter

• Svar på tråden Vilken gynekolog ska man välja? Malmö eller Trelleborg?
  • MariaMalmö

Har du skrivit in dig än? Ett tag sen ditt inlägg ju...

Jag är från Malmö men nyinflyttad utanför Trelleborg, går nu på gynhälsan och min barnmoska är SUPERBRA!! Gynekologen (läkaren) har jag bara träffat vid VUL i vecka 9 och han var inge särskilt nånting, varken bra eller dålig, inte hårdhänd o inte "elak" men inte så patientcentrerad heller - men det är ju däremot barnmorskan så allt det kan man få där istället =) Jag hade testat Gynhälsan, är du inte nöjd så byta sen!

• Trekidz

Har oxå liksom du gått i M:ö då vi väntade första barnet, med nr 2 gick jag på Gynhälsan o tycker väl liksom många andra att läkaren inte är en superhöjdare,däremot är BM jag gick till bra

*Elias-min älsklingsräka*
  • Renegade
    Thereseprivat skrev 2010-07-03 09:39:47 följande:
    Jag gick i Malmö hos en gynekolog/barnmorska när jag väntade mitt första barn och var nöjd.
    Sedan flyttade vi till Trelleborgs trakten och nu är jag gravid igen och funderar på om man ska byta över till en barnmorska/gynekolog i Trelleborg.
    Tänkte att det kunde vara trevligt att vara i Trelleborg för att man då lär känna andra där ifrån genom mammagrupp osv.

MEN nu har jag en kompis som går på Gynhälsan i Trelleborg och är nöjd med barnmorskan men säger att gynekologen (manlig) är helt värdelös och hårdhänt. Har läst recentioner på nätet och det tycks vara en del som tycker lika dant.

Någon som går på Gynhälsan och som tycker något?

Mitt dilemma är nu om jag ska skriva in mig i Malmö där jag vet att det är bra eller om jag ska välja Gynhälsan och stå ut med gynekologen, det är ju trots allt bara en gång man träffas honom för sedan är det ju barnmorskan man träffar och alla ultraljud görs ju på Cura i Malmö.

Tack för synpunkter
    Hej! Har hört samma om Gynhälsan av en väninna: jättebra barnmorska, något skakig gynekolog. Annars har ju Trbg oerhört bra rykte.
  • SailorGirl

Malmö är ju knökfullt i nuläget, så jag tror det är lättare att få plats i Trelle. De sista veckorna vill man kanske ha lite närmare till sin BM också och inte göra besöken till långa utflykter Kvaliteten lär ju inte skilja mellan den ena staden och den andra annars. Det enda som skulle tala för Malmö är nog om man hittat en gyn/BM som man verkligen funkar med och inte vill "börja om på ny kula".

Är själv inte toppennöjd med min Malmö-BM (bor i Malmö), men känner att jag får "härda ut" så länge jag får den vård jag behöver. Att hon ser mig och inte min man i ögonen när hon hälsar på honom (eller ens bryr sig om han är i rummet), att hon påstår att jag inte har foglossning (fast jag ganska uppenbarligen har det), eller att hon suckar högljutt när jag ställer frågor som är nya för mig, men inte för henne, det kan jag leva med. Jag fick mitt KUB och jag har fått plats mitt i en babyboom: Det får räcka för nu.

Svar på tråden Vilken gynekolog ska man välja? Malmö eller Trelleborg?