• MammaMiia88

svart hår, ska färga det ljusare..hur?

hejsan

just nu har jag svart hår och utväxt, o jag vill ha håret ljusare nu under sommaren

mitt önskemål är mörkbrunt/svart med lite brunare slingor.

en vän till mig färgade håret ljusare ( hon hade svart innan) genom att först blondera slingor i de svarta ( dom blev rödblonda) för att sedan lägga i en brunare färg på de, men då blev ju oxå utväxten brun.

jag vill inte att mitt hår får en "rand" vid utväxten så jag undrar nu hur jag ska göra!

jag har köpt hem både blond,brun o svart färg.

KAN man färga först svart på utväxten, sedan lägga i blond i håret o sedan brunt över?..går de ljusa upp nyfärgat svart hår?

rädd att utväxten annars ska bli ljusare än övriga håret..

Hjälp

• Svar på tråden svart hår, ska färga det ljusare..hur?
  • Myrbäret

Färga utväxten först, sedan så bleker du håret och lägger sedan i den färg du vill ha därefter.

• MammaMiia88
    Myrbäret skrev 2010-07-03 10:10:28 följande:

Färga utväxten först, sedan så bleker du håret och lägger sedan i den färg du vill ha därefter.

så de går alltså att göra så SKÖNT!!, tvekade om blondering verkligen biter i nyfärgat svart hår :), TACK
  • MammaMiia88

blonderingen bet inte =(..är fortfarande helt kolsvart i huvudet........

• soda
    MammaMiia88 skrev 2010-07-03 12:41:45 följande:
    blonderingen bet inte =(..är fortfarande helt kolsvart i huvudet........

Vad hade du för blondering? Jag färgade bort mitt svarta hår för ca två veckor sen , samma problem.
    Hade i två olika men de blev knappt någon skillnad, sen köpte jag samma "hårfärg" som jag färgar svart med, fast blondering då, då blev det mycket bättre
  • Migrän

Svart är supersvårt att bli av med, köp avfärgning om du absolut ska göra det hemma annars så skulle jag varmt rekommendera att gå till en duktig frisör. Just blekning är lite krångligt, dels för att det sliter så mycket på håret men också för att medlet inte får torka, då slutar det verka, och om man täcker över det med typ plast för att hindra att det torkar så kan det börja koka och håret trillar av. Som sagt jag rekommenderar inte att göra det hemma.

Lycka till 

Svar på tråden svart hår, ska färga det ljusare..hur?