skumgodistessan skrev 2010-07-03 19:16:37 följande:
Jag har en farmor som alltid ställde upp för mig ( jag va hennes allt)
Sen gick min farfar bort ganska hastigt detta va ju självklart jobbigt för alla i familjen!!! efter detta vände min farmor hela familjen ryggen för ingen av oss va ju värda något, och jag hade "bara utnyttjat min farfar medans han levde" hon vände alltså sina 4 barn och 9 barnbarn ryggen. Även min farfars sista önskan struntade hon i.
Det har hänt att hon försökt ringa nu 3 år senare men hon blånekar allt som hänt och skyller på att det va alla andra som struntat i henne. Allvarligt jag klarar inte av henne längre även att jag ibland får dåligt samvete av att veta att hon är helt ensam där hon bor nu.
Här är det ungefär samma, har en mormor som alltid ställde upp, jag var hennes allt... en dag får hon helt utan anledning för sig att jag utnyttjat henne under alla år, att jag är en elak människa som aldrig hjälper någon... hur mycket som helst hävde hon ur sig, och allt är fel! När jag berättade allt jag hjälpt till med så sa hon att så var det inte och det har jag inte gjort.
Efter det så slutade jag hjälpa till och vi har inte alls knappt någon kontakt, jag bodde hos henne som liten, det var hon som var som min mamma men som i en handvändning vände allt och jag står fortfarande som ett frågetecken.
Sen så glömmer hon vad hon sagt och blir skitsur om man säger att hon faktiskt sagt de som hon säger... och hävdar bestämt att så har minsann hon aldrig sagt.
Beklagar sig över att hennes väninnor får saker av sina barnbarn som tvapparater och grejjer, vad bra att de barnbarnen har ekonomi till det då kan jag säga, klart det är lätt att ge bort saker till någon om man har råd. Hon verkar tycka så synd om sig själv för att jag inte kan ge henne saker (som att jag ens skulle vilja så som hon betett/beter sig) men faktum är att hon vet att jag gått på soc, att jag nu har lägsta fp... även om jag skulle vilja så har jag inte råd då jag knappt får det att gå runt själv. Men det är klart det är mest synd om henne och jag är sååååå elak.
Jag var enligt henne elak mot mitt första barn för att jag skaffade ett barn till, för att han fick ett syskon, det var jätte elakt mot den stora pojken. Den stora pojken avgudar sin lillebror och de kommer otroligt bra överens, men det vill hon inte höra på utan det är så synd att han fått ett syskon.
när jag fick stora pojken var hon den första jag ringde och berättade för, när jag fick andra fick hon veta på omvägar.
Jag sitter mest och funderar över vad 17 det är som slagit slint.