• mammaspojkar10

Finns det möjlighet att se könet i v.13+?

Med mitt andra barn tyckte jag att jag såg en snopp, visst det kan likagärna ha varit navelsträngen..
    Men..Finns det någon där ute som frågat vid rul i v.13+ ang könet och sedan kunnat se?
    För denna gången vill vi nog kika efter, de andra gångerna har vi varit väldigt strikta att inte vilja se könet

• Svar på tråden Finns det möjlighet att se könet i v.13+?
  • 1977Maria Therese

Nej Jag frågade i v 12 men de sa NEJ. JAg fick vänta till v 21 tror jag det var kanske livmodern kommer v 19 typ och samma för pojkar??

• eec82
    1977Maria Therese skrev 2010-07-03 19:45:13 följande:
    Nej Jag frågade i v 12 men de sa NEJ. JAg fick vänta till v 21 tror jag det var kanske livmodern kommer v 19 typ och samma för pojkar??
    jag gjorde ett ul i vecka 17 då såg de att de var en kille. Men de var i tidigaste laget sa min BM. Så vecka 13 tror jag är för tidigt. De flesta som gör köns UL i stolm som jag varit i kontakt med vill att man ska vänta till v 23 för att få säkrare svar.
  • Jag kom inte på något bättre

Könet på fostret är inte utvecklat klart fören i vecka 19 har jag för mig, och det blir inte tydligt fören vecka 16, så tyvärr kommer du int ekunna se könet :/ Men om du har råmjölk i brösten så kan du ju göra testet som aldrig går fel ;) 

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • älskade hugo
    När vi gjorde rutinultraljudet i veckan 13+4dagar så frågade vi om dom kunde se könet o då fick ja tills svar att man brukar kunna se de ungefär från denna veckan men min bebis lång så konstigt o ihop med benen så vi fick glatt boka en tid för könsultraljud i vecka 25 i stället
  • sweetlina

Vi fick veta att vi väntade en flcika i v13 + men jag tror absolut inte att man själv kan se det utan bara dom som är "tränade" på det

• eec82
    Jag kom inte på något bättre skrev 2010-07-03 19:56:15 följande:

Könet på fostret är inte utvecklat klart fören i vecka 19 har jag för mig, och det blir inte tydligt fören vecka 16, så tyvärr kommer du int ekunna se könet :/ Men om du har råmjölk i brösten så kan du ju göra testet som aldrig går fel ;) 

va e de för test?
  • emmiz01
    eec82 skrev 2010-07-03 20:05:45 följande:
    va e de för test?
    Jag tror att man ska fylla en msk med vatten och klämma ut en droppe råmjölk i, om droppen splittras är det en tjej och om droppen inte gör detär det en pojk =)
    Men vem vet..
    Bf 8 juli
  • mammaspojkar10
    emmiz01 skrev 2010-07-03 20:38:41 följande:
    Jag tror att man ska fylla en msk med vatten och klämma ut en droppe råmjölk i, om droppen splittras är det en tjej och om droppen inte gör detär det en pojk =)
    Men vem vet..
    he he he, har jag aldrig hört talas om men kanske kul o prova :-P Men då är det ju inte omöjligt att ev. se för UL sköterskan...För könet är ju utvecklat vad jag har läst för det utvecklas ju rätt tidigt.
  • eec82
    emmiz01 skrev 2010-07-03 20:38:41 följande:
    Men vem vet..
    haha kankse ska testa, har märkt tt jag kan klämma ut mjölk redan, läcker inte som tur e. Alltid kul å testa.
  • Jag kom inte på något bättre
    eec82 skrev 2010-07-03 20:43:33 följande:
    haha kankse ska testa, har märkt tt jag kan klämma ut mjölk redan, läcker inte som tur e. Alltid kul å testa.
    Jag gjorde det testet 2 gånger, en i vecka 14, en i vecka 20, och i vecka 25 så var det könsul, då hade testet visat rätt bvåda gångerna, det var en flicka :)
    ~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • mammaspojkar10
    Jag kom inte på något bättre skrev 2010-07-04 00:20:03 följande:
    Jag gjorde det testet 2 gånger, en i vecka 14, en i vecka 20, och i vecka 25 så var det könsul, då hade testet visat rätt bvåda gångerna, det var en flicka :)
    vad roligt!
  • Momalicious

När man går in i vecka 15 börjar det bli tydligt att se vilket kön barnet har (om det skulle komma ut). Runt vecka 18 går det att se men det är lätt att se fel då klitoris och penis är lika i storlek osv. Det är därför Västra Götalands län inte utför könsbestämning på RUL, för att det inte är pålitligt som om man gör det i senare veckor.

• 1977Maria Therese
    mammaspojkar10 skrev 2010-07-04 12:45:49 följande:
    kommer att göra ett UL i v.13+ en i v.20 och en i v.30 så någongång lär man väl se
    Lyx varför får du så många? Här får man ett i v 20 och det är allt.
  • mammaspojkar10
    1977Maria Therese skrev 2010-07-04 16:10:24 följande:
    Lyx varför får du så många? Här får man ett i v 20 och det är allt.
    för att två av dem är RUL och den i v.30 är  tillväxt UL..
  • Idapida83

Jag ser på min UL bild från vecka 13 att det är en liten knopp till snopp:)

Svar på tråden Finns det möjlighet att se könet i v.13+?