När började ni ge majskrokar?
??
??
Runt 4 månader någonstans, ungefär samtidigt som vi började med smakisar.
När dottern var fyra månader och vi börjad emed smakportioner.
Började nog ge vid 6,5 mån dottern är strax 7 mån nu. Men inte så många max 2-3 om dagen ibland inga och det är för att hon ska få plocka lite själv eftersom hon kan vara lite strulig. Jag tycker det är helt okej att ge bara man inte ger för mycket som allt annat.
Runt 5mån var dottern. Sonen är 4½nån och har endast fått smaka på lite mosad potatis en gång.
Vid 3,5 månader nånstans.
Måste bara fråga... kan alla barn tugga i sig en majskrok så tidigt?? min är 7 månader och jag försöker ge henne små brödbitar, men en hel majskrok... är så nojig för hon ska sätta i halsen... kanske kan pröva undrar me om alla barnen kan hålla i den själv?? Köper ni sånna på burk då??
Runt 4-5 mån.
Men för min tjej som hade lätt att bli förstoppad var majskrokar rena giftet. Max var 1-2 st någon enstaka gång i veckan.
Från5- 6 mån gav vi smörgåsrån istället och sen från ca 10 mån riskakor för de smular mindre.
Sonen var väl 4 månader när han smakade första gången. Nu får han någon gång i veckan.
Vi var också lite oroliga att hon skulle sätta i halsen när hon lyckades få av en rejäl bit, så vi satt som på nålar och råglodde på henne beredda att ingripa men som sagt faktum är att det bara rullas runt i munenn och smälter på ett kick så ingen fara men jag skulle iaf inte sätta henne helt ensam you never know. Finns i dom flesta butiker det enda som jag tycker hade vart bra är om det fanns mindre förpackningar. Nu säljs som ju bara i stora påsar och vi hinner ionte göra av med det.