• Anonym (Lilla Jag)

Akut hjälp om "naturdroger" hjälp min dotter!

Jag behöver akut eran hjälp, jag har absolut ingen kunskap om dessa droger alltså s.k naturdroger.

Dom två jag behöver hjälp med är Kratom Highest Quality och NXT phase blue, precis alla information jag kan få.
    Hur används det? Röka? Effekter biverkningar? doser? Precis allt!!!!

Jag har nämligen fått reda på att min dotter använder dessa två, så kom igen nu och hjälp mej!

• Svar på tråden Akut hjälp om "naturdroger" hjälp min dotter!
  • Anonym (Lilla Jag)
    grodälskaren skrev 2010-07-03 23:45:01 följande:
    www.erowid.org/plants/kratom/kratom.shtml

Där har du mycket information om den första iaf.
    Du har inga sidor på svenska? Blir så många konstiga ord när det blir om sånt här, har själv mest
    grunderna för engelska.
  • grodälskaren

Jag lyckades hitta en försäljningssite för den andra som åtminstone har informationen:

"NXT phase blue

Raketbränsle som låter dig dansa hela natten.

Ingredienser:
    Vitamin B1, vitamin B2, vitamin B3 (niacin), vitamin B5, vitamin B6, vitamin B12, vitamin C, l-tyrosine, l-phenylalaline, l-glutamine, l-pyroglutamine, kola nut extract och en patentskyddad Phyto-närings mix.

Dosering:
    3-4 kapslar.

Effekt tid:
    4 timmar."

Anonym (Lilla Jag) skrev 2010-07-03 23:57:07 följande:
    Du har inga sidor på svenska? Blir så många konstiga ord när det blir om sånt här, har själv mest
    grunderna för engelska.
    sv.wikipedia.org/wiki/Kratom har lite information på svenska, men inte alls mycket.

Bättre är nog att använda t ex googles automatiska språköversättare:
    translate.google.com/translate%3A%2F%2Fwww.erowid.org%2Fplants%2Fkratom%2Fkratom.shtml&sl=en&tl=sv&hl=&ie=UTF-8
  • Anonym (Lilla Jag)

ja nu fanns det en hel del att läsa om när det gick att översätta.
    Tack!!!

Men är dessa s.k produkter lagliga att använda???  Uppfattar  det som de jag, att man i praktiken kan sitta mitt ute på stan och använda detta kratom och dessa dansande piller. Vad skall man göra??

Vad skulle ni gjort? Vet ni någon som användt det?

• Trubbsla

iiii lät otäckt, fasen vad mycket skumt som ruljerar på nätet nu =( Kan tyvärr inte hjälpa dig TS eftersom jag inte har en aning. Men försök ändå få henne att sluta, vare sig det är farligt eller ej så tror jag att det är ogynnsamt att börja köpa hem "droger" av något slag. Rädsla för att vilja testa tyngre och tyngre droger.....

• grodälskaren
    Anonym (Lilla Jag) skrev 2010-07-04 23:50:52 följande:
    Tack!!!

Men är dessa s.k produkter lagliga att använda???  Uppfattar  det som de jag, att man i praktiken kan sitta mitt ute på stan och använda detta kratom och dessa dansande piller. Vad skall man göra??

De verkar lagliga att använda i Sverige (än så länge iaf) ja. Det där kratom ser ut att ha använts i flera hundra år i bl a Thailand som du kanske läste, vilket åtminstone är ett tecken på att det antagligen inte är väldigt skadligt. Dock tolkar jag det som att det kan vara riktigt farligt i kombination med vissa läkemedel (såna som innehåller MAOI, vilket verkar vara speciellt vissa antidepressiva medel). Som med de flesta substanser ökar riskerna att få nåt problem ju oftare och mer man använder det.

Sen beror det väl en del på hur gammal din dotter är. Är hon 15 är det givetvis värre än om hon är 25 eftersom varken kropp eller psyke är färdigutvecklat.

Att ni båda pratar om saken och ser till att läsa och fundera över den information som finns tillgänglig tycker jag låter som en bra start. Förhoppningsvis har hon redan gjort det innan hon bestämde sig för att prova. Håll dig lugn och sansad och tänk på att det eventuellt inte är värre än att hon dricker alkohol så går det säkert bra. Lycka till!
  • Anonym (been there)
    Anonym (Lilla Jag) skrev 2010-07-04 23:50:52 följande:
    Tack!!!

Jag skulle slå på stora trumman och skrämma dottern för såväl alkohol som alla okända piller som figurerar bland ungdomar just nu! Man dör av dem! Visst dog en kille i förra veckan av ngt lagligt piller han beställt på internet?

Hur fasen kan man vara så knäpp att man laborerar med kemikalier med livet som insats!??
  • Anonym
    Anonym (been there) skrev 2010-07-05 01:27:14 följande:
    Jag skulle slå på stora trumman och skrämma dottern för såväl alkohol som alla okända piller som figurerar bland ungdomar just nu! Man dör av dem! Visst dog en kille i förra veckan av ngt lagligt piller han beställt på internet?

Hur fasen kan man vara så knäpp att man laborerar med kemikalier med livet som insats!??
    I dagens läge då "ungarna" kan bara trycka på en enterknapp och få fram korrekt information så idiotförklarar föräldrarna sig med halvsanningar och lögner i skrämselsyfte.

Man tappar bara ansiktet framför sina ungar och tappar all kontroll när man blir tagen på en direkt lögn.
  • Anonym (been there)
    Anonym skrev 2010-07-05 09:08:05 följande:
    I dagens läge då "ungarna" kan bara trycka på en enterknapp och få fram korrekt information så idiotförklarar föräldrarna sig med halvsanningar och lögner i skrämselsyfte.

Man tappar bara ansiktet framför sina ungar och tappar all kontroll när man blir tagen på en direkt lögn.
    Men man behöver bara vistas i närheten av en av sommarens musikfestivaler för att se hur "kunniga" ungarna är då det gäller följderna av för mycket alkohol och droger. Föräldrar har ett jätteansvar tycker jag att informera och lära sina barn att tänka kritiskt då det gäller alkohol och droger. Och fra inte lämna en halvt medvetslös kompis åt sitt öde på en gräsmatta på ett festivalområde. Man kan inte lita på att sjukvårdare och polis hittar honom/henne i tid! "Ungarna" verkar inte fatta att man riskerar att dö av att förgifta sin kropp!
Svar på tråden Akut hjälp om "naturdroger" hjälp min dotter!