I vilken vecka stoppas INTE förlossningen om den startas?
Man brukar ju höra att dom på förlossningarna stoppar det hela om det skulle vara så att förlossningen startat,men i vilken vecka gör dom inte det mer?
Man brukar ju höra att dom på förlossningarna stoppar det hela om det skulle vara så att förlossningen startat,men i vilken vecka gör dom inte det mer?
Efter V.36 sa dom till mig att det var fritt fram att föda när jag höll på att föda min son för tidigt under graviditeten.
beror på vart i landet man är.
Jag åkte in på Huddinge sjukhus förra veckan och va då i v.33+4, blev stoppad på måndagen när jag kom in, men sen dagen efter sa dom att om han väljer att komma nu så stoppar vi inte. Dom tyckte att fostret va så gammalt så det skulle klara sig bra.
Jag finns i skåne.
Hur går det till då dom stoppar en förlossning?
Och NÄR stoppar dom en förlossning?
Alltså kan dom stoppa det om vattnet går i en syndaflod?
Jag fick en bricanyl spruta i magen.
Jag har mycket sd om dagarna, just den dagen hade jag haft det när jag till och med låg och tog det lugnt.
Kunde ha 5-6st sd under 1 timme + att jag hade slemflytningar.
Dom tog en koll på mig och såg att tappen va mer förkortad och att jag va öppen mellan 2-2½cm.
Hur dom stoppar när vattnet går vet jag ej =/
I mitt landsting så stoppar dom inte från v.34
såhär står det på internet:
"I de fall man försöker stoppa värkarna använder man läkemedel i form av tablett, injektion eller dropp"
Nu vet jag inte till 100 % men angående vattnet. i många fall så blir man beodrad sängläge och många får även bo på sjukhuset. men det är ju självklart tidigare i gravditeten.
Nä jag har inte lyckats hitta något ang om vattnet skulle gå heller tyvärr.
Men det kanske fylls på nytt fast allt kommer som en hel spann med vatten?
SD kan jag också få rätt mycket ibland även då jag vilar i sängen tex och gör mig orolig men av andra man hört ifrån skall det vara vanligt? "bara" träning?
Om vattnet bara sipprar ut så har jag för mig att det kan bli sängläge men om vattnet går så att säga då måste barnet ut inom 24 timmar pga infektionsrisken har jag för mig att dom sa när mitt vatten gick iaf.
Men om vattnet skulle gå eller omd et redan är försent att stoppa det hela får man då något för att ge barnet någon mognad i lungorna?